پیلینگ

یکشنبه 17 تیر 1397
بازدید: 3102

 

 

پیلینگ صورت در کلینیک ماه


در لایه برداری پوست که به پیلینگ شیمیایی معروف است از محلول شیمیایی استفاده میکند تا بافت پوست را با برداشت لایه های آسیب دیده تحتانی صاف کند.


پیلینگ شیمیایی صورت چیست؟
پیلینگ صورت یکی از روش های لایه بردای پوست می باشد. در لایه برداری پیلینگ صورت از محلول شیمیایی استفاده می شود تا بافت پوست را با برداشت لایه های آسیب دیده تحتانی صاف کند.

لا یه برداری پیلینگ پوست اغلب روی صورت به کار میرود اما میتوان برای بهبود گردن و دست ها نیز از این متد استفاده کرد. پیلینگ شیمیایی یکی از درمان های حداقل تهاجمی است که برای بهبود ظاهر پوست استفاده میشود این به به معنی این است که حداقل آسیب را به پوست می رساند. تماس با آفتاب، آکنه، یا پیری ممکن است پوست شما را خراب کند و وجود جوشگاه، جوش، لکه، و چروک روی زخم شما ممکن است برای شما ناراحت کننده باشد که به راحتی با این روش درمان می شود.

پیلینگ شیمیایی صورت چیست


فواید پیلینگ صورت:

فواید پیلینگ صورت در زمینه اصلاح پوست می باشد آیا از جای جوشگاه های قدیمی خود خسته شده اید و یا آیا پوست آسیب دیده ای دارید پیلینگ صورت به راحتی می تواند پوست شما را بهبود بخشد.

لایه برداری شیمیایی پوست میتواند موارد زیر را بهبود بخشد:

آکنه یا جوشگاه آکنه
سن یا لکه های کبدی
چین و چروک صورت
خال
رنگدانه های نادرست پوستی
جوشگاه
پوست خشن
پوست اسیب دیده بر اثر تماس با افتاب
اگر شما جوشگاه های پوست ناهموار، رنگدانه های غیر نرمال، پوست اسیایی و افریقایی ، و زگیل دارید یا رنگ موهایتان قرمز است و همچنین در یک سال گذشته از درمان های آکنه استفاده کردید این متد لایه برداری پیلینگ صورت برای شما مفید نخواهد بود و بهتر است با مشاوره با جراح روش های دیگری را برای درمان آغاز کنید.

انواع لایه برداری پیلینگ صورت
بسته به نوع لایه برداری شیمیایی پوست دوره بهبودی متفاوت است:

پیلینگ صورت خفیف
اگر خشکی، رنگدانه های نا صاف، آکنه یا چین و چروک خفیف دارید لایه برداری پیلینگ صورت خفیف برای شما مناسب است. این نمونه برداشتن شیمیایی فقط لایه خارجی پوست را تراش نوری میدهد و تابش سالمتری را ایجاد میکند. پزشک از ترکیب اسید آلفا هیدروکسی واسید بتا هیدروکسی مثل اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک، اسید سالیسیلیک و اسید مالییک استفاده میکند. همه این اسیدها، اسیدهایی ملایم هستند. امکان تکرار این درمانها برای رسیدن به نتیجه مطلوب وجود دارد.

مراحل عملیات لایه برداری پیلینگ صورت خفیف :
در ابتدا پوست شما پاک میشود، محلول شیمیایی به پوست مالیده میشود و برای چند دقیقه در همان حالت میماند. پس از شستن پوست آنگاه پوست خنثی میشود. پوستتان کمی سرخ، گزیده گزیده، خارش و پوسته میشود. ممکن است پوست عفونی شود و نیز هایپر پیگمنتیشن برای پوست رخ دهد.

لایه برداری پیلینگ صورت متوسط :
جوشگاههای آکنه، چین و چروک عمیقتر، و رنگ پوست غیر یکدست میتوانند با کمک متد لایه برداری لایه برداری پیلینگ صورت متوسط درمان شوند. بسته به نوع لایه برداری شیمیایی پوست دوره بهبودی متفاوت است و مواد شیمیایی استفاده شده نیز متفاوت می باشد. در پیلینگ صورت متوسط ، سلولها را از لایه خارجی پوست و قسمت بالایی لایه میانی پوست برمی دارد. پزشک از اسید تری کلراستیک و بعضی موارد ترکیب با اسید گلیکولیک درلایه برداری پیلینگ صورت متوسط پوست استفاده میکند.

مراحل لایه برداری پیلینگ صورت متوسط:
پس از تمیز شدن پوست، محلول شیمیایی به پوست مالیده و پس از چند دقیقه پوست پاک میشود. ممکن است پوست به رنگ خاکستری مایل به سفید تغییر رنگ دهد. سپس مواد شیمیایی با کمپرس آب نمک خنک خنثی میشوند. پس از لایه برداری پوست ممکن است پوستتان قرمز یا قهوه ای شود. ممکن است ۶ هفته زمان ببرد تا پوستتان طبیعی شود.

این اسیدها پوست را سفید نمیکنند ولی پوست کمی تغییر رگ میدهد. سعی کنید تا چندین ماه به طور مستقیم در مقابل افتاب قرار نگیرید تا این دوران را با موفقیت سپری کنید.

لایه برداری پیلینگ صورت عمیق :


اگر چروک عمیق، جوشگاه، توده های غیر مسطح، پوست آسیب دیده در آفتاب دارید آنگاه پیلینگ صورت عمیق برای شما مناسب است. پزشک از فنول استفاده میکند تا به پایین ترین لایه پوست شما برسد. برای این نمونه برداشتن پوست ممکن است پزشک از بی حسی یا بی هوشی استفاده کند. پیش از این مرحله پزشک از ژل یا اسید رتینوییک استفاده میکند .

روند به این صورت است که در ابتدا بیحسی یا بی هوشی به شما داده میشود، پس از پاک کردن پوست فنول به روی پوست مالیده میشود. سپس مواد شیمیایی با آب خنثی میشوند. لایه غلیظ کرم یا گاز آغشته به کرم روی پوست استعمال میشود تا از درد و خشکی پوست جلوگیری کند.

فنول میتواند پوست را کمی روشن کند. فنول برای افراد دچار بیماری های قلبی مضر است. اگر بیماری قلبی دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید. باید زمان کافی استراحت کنید. پزشک برای شما مسکن تجویز میکند تا در آسایش باشید. هرچند تورم دو هفته طول میکشد ولی پوستتان سه هفته قرمز میماند. نتایج این متد حدود ده سال باقی میماند.

عوارض پیلینگ صورت:

عوارض پیلینگ صورت بسیار محدود می باشند و به خارش و سوزش اندک ختم می شود. اگر شما احساس درد داشته باشید می توانید از مسکن که متخصص و پزشک شما تجویز کرده است استفاده کنید. همچنین می توانید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. پیلینگ صورت تاثیر بسیاری در زیبایی دارد و با رعایت نکات اندک می تواند عوارض آن را محدود کرد.

 


   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.