اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 1738
زبان : فارسی

انواع لیزر مو زائد ،عوارض و مزایا

تاریخ درج خبر : 1397/10/17

اگر از هیچ یک از روش های اصلاح مو راضی نیستید می توانید لیزر مو را امتحان کنید. لیزر موهای زائد یکی از معمول ترین روش های آرایشی در کل دنیا است. در این روش پرتوهای نور با شدت و متمرکز به فولیکول های مو برخورد می کنند.

ان منظم و طولانی مدت برای کاهش مو دارد. لیزر دایود به طور موثر با ناراحتی کمتر و درمان بیشتر پوست و مو نسبت به IPL عمل می کند.

فواید لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر برای از بین بردن موهای ناخواسته صورت، پا، بازو، زیر بغل، خط بیکینی و دیگر مناطق مفید است. فواید لیزر موهای زائد عبارتند از:

1- دقت. لیزر می تواند به طور انتخابی موهای تیره و درشت را هدف قرار دهد و پوست اطراف را بدون آسیب می گذارد.

2- سرعت. هر پالس لیزر یک ثانیه طول می کشد و می تواند موهای بسیاری را به صورت همان زمان تحت تاثیر قرار دهد. مناطق کوچک مانند بالای لب را می توان در کمتر از یک دقیقه درمان کرد و درمان مناطق بزرگ مانند پشت و یا پاها ممکن است یک ساعت طول بکشد.

3- پیش بینی پذیری. اکثر بیماران معمولا پس از سه تا هفت جلسه حذف دائمی مو را مشاهده می کنند.

مراقبت های قبل، زمان انجام و بعد از لیزر موهای زائد

چگونگی آماده شدن برای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک روش پزشکی است که نیاز به آموزش برای انجام و ریسک بالقوه دارد. قبل از لیزر موهای زائد باید مدارک پزشک یا تکنسین را بررسی کنید. اگر در حال برنامه ریزی برای لیزر موهای زائد هستید، باید از شش هفته قبل از لیزر از سایر روش ها مانند اپیلاسیون، و الکترولیز استفاده نکنید. لیزر ریشه های مو را هدف قرار می دهد که به طور موقت با استفاده از روش وکس یا موچین از بین می رود.

همچنین شش هفته قبل و بعد از لیزر از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب کنید. قرار گرفتن در معرض تابش خورشید، لیزر موهای زائد را بی تاثیر می کند و پس از لیزر عوارض را بیشتر می کند. اگر علاقه مند به لیزر موهای زائد هستید، دکتری را انتخاب کنید که گواهی تخصصی مانند پوست و زیبایی داشته باشد و در زمینه لیزر نیز تجربه داشته باشد. اگر دستیار پزشک یا پرستار مجرب این کار را انجام می دهد، مطمئن شوید که یک پزشک در طول درمان کار را تحت نظارت دارد و در محل حضور دارد.

قبل از لیزر موهای زائد، با پزشک مشورت کنید تا تعیین کند آیا این گزینه برای شما مناسب است یا خیر. پزشک به احتمال زیاد کارهای زیر را انجام می دهد:

سابقه پزشکی خود را مرور کنید، از جمله مصرف دارو، سابقه اختلالات پوستی یا زخم، و روش های از بین بردن موهای زائد

در مورد خطرات، مزایا و انتظارات، از جمله مواردی که لیزر می تواند و نمی تواند انجام دهد بحث کنید

قبل و بعد از لیزر عکس بگیرید تا برای ارزیابی و بررسی های طولانی مدت استفاده شود

در جلسات مشاوره، در مورد یک طرح درمان و هزینه های مربوطه بحث کنید.

دکتر همچنین دستورالعمل های ویژه ای برای آماده سازی برای لیزر موهای زائد ارائه می دهد. این دستورالعمل ها شامل موارد زیر است:

در معرض خورشید قرار نگیرید. از توصیه های پزشک در خصوص قرار نگرفتن در معرض آفتاب تا شش هفته قبل از درمان پیروی کنید و روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

روشن کردن پوست. از کرم های ضد آفتاب که پوست شما را تیره می کند اجتناب کنید. اگر اخیرا برنزه کرده باشید، پزشک ممکن است کرم سفید کننده پوست تجویز کند.

اجتناب از روش های دیگر حذف مو. موچین، وکس و الکترولیز می تواند فولیکول مو را مختل کند و باید حداقل چهار هفته قبل از درمان از استفاده از آن ها اجتناب کنید.

اجتناب از داروهای رقیق کننده خون. از پزشک خود در مورد داروهایی مانند آسپیرین یا داروهای ضد التهاب که باید قبل از لیزر اجتناب شود سوال کنید.

اصلاح منطقه لیزر. روز قبل از لیزر، اصلاح منطقه توصیه می شود. اصلاح موهای روی سطح پوست را از بین می برد اما ریشه زیر پوست باقی می ماند. در صورت اصلاح نکردن، موهای روی سطح پوست در اثر لیزر می سوزد و باعث آسیب پوستی می شود.

لیزر مو‌های زائد؛ انواع، عوارض و هرآنچه باید بدانید!

آیا می توان قبل از لیزر از وکس استفاده کرد؟

حداقل چهار هفته قبل از لیزر مو، از وکس استفاده نکنید. مو هدف اصلی تمام دستگاه های لیزر است، و اپیلاسیون / وکس و بند انداختن مو را از پوست حذف می کند. بهترین راه پیش از لیزر استفاده از تیغ می باشد.

آنچه در طول لیزر موهای زائد انتظار می رود:

تجهیزات لیزری با توجه به رنگ، ضخامت و و رنگ پوست شما تنظیم می شود. بسته به لیزر یا منبع نور مورد استفاده، شما و تکنسین باید از محافظ مناسب چشم استفاده کنید. همچنین لازم است لایه بیرونی پوست خود را با ژل سرد یا دستگاه خنک کننده ویژه محافظت کنید. این کار به نفوذ لیزر به پوست کمک می کند. بسته به نوع لیزر، یک دستگاه خنک کننده در نوک دستگاه یا یک ژل خنک ممکن است برای محافظت از پوست شما و کاهش خطر عوارض جانبی استفاده شود.

هنگامی که دکتر لیزر را فعال می کند، پرتو لیزر از طریق پوست شما به فولیکول های مو منتقل می شود. گرمای شدید از پرتو لیزر باعث آسیب به فولیکول های مو می شود که مانع رشد مو می شود. درمان ناحیه کوچک مانند بالای لب ممکن است چند دقیقه طول بکشد. درمان منطقه بزرگتر، مانند پشت، ممکن است بیش از یک ساعت طول بکشد.

سپس، تکنسین یک پالس نور را به منطقه درمان می فرستد و چندین دقیقه منطقه را نگاه می کند تا اطمینان حاصل کند بهترین تنظیمات برای بررسی واکنش های بد انجام شده است. هنگامی که لیزر درمانی کامل شود، پک های یخ، کرم ضد التهاب یا لوسیون، یا آب سرد برای کاهش هر گونه ناراحتی به شما داده می شود. جلسه بعدی معمولا چهار تا شش هفته بعد برنامه ریزی می شود. جلسات درمان تا زمان متوقف شدن رشد مو ادامه می یابد.

بعد از انجام لیزر موی زائد

لیزر موهای زائد معمولا نیاز به یک سری دو تا شش جلسه ای درمان دارد. فاصله بین درمانها بسته به موقعیت متفاوت است. در مناطقی که موها به سرعت رشد می کنند، مانند بالای لب، درمان ممکن است در چهار تا هشت هفته تکرار شود. در مناطقی که رشد موها آهسته است مانند پشت، درمان ممکن است هر 12 تا 16 هفته انجام شود.

برای هر درمان عینک ایمنی ویژه برای محافظت چشم در برابر پرتو لیزر استفاده می کنید. دستیار ممکن است در صورت لزوم دوباره محل را اصلاح کند. پزشک ممکن است بی حسی موضعی به پوست شما اعمال کند تا هر گونه ناراحتی در طول درمان کاهش یابد.

ممکن است پس از لیزر موهای زائد، قرمزی و تورم تا چند ساعت مشاهده کنید.

برای کاهش هر گونه ناراحتی، در منطقه تحت درمان یخ قرار دهید. در صورت بروز واکنش پوستی بلافاصله بعد از لیزر، پزشک ممکن است کرم استروئید را روی ناحیه آسیب دیده اعمال کند.
پس از لیزر مو و بین درمان های برنامه ریزی شده، برای شش هفته از قرار گرفتن در معرض تابش خورشید اجتناب کنید. روزانه از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

نتایج

موها فورا از بین نمی روند، اما طی یک دوره چند روزه تا هفته ای می ریزند. ممکن است رشد مو ادامه داشته باشد. درمان های مکرر معمولا ضروری است، زیرا رشد و ریزش مو به طور طبیعی به صورت چرخه ای اتفاق می افتد و درمان لیزر با فولیکول های مو در مرحله رشد جدید بهتر عمل می کند.

نتایج به طور قابل توجهی متفاوت است و پیش بینی آنها دشوار است. در اکثر مردم لیزر موهای زائد ماه ها طول می کشد و ممکن است سال ها طول بکشد اما لیزر موهای زائد از بین رفتن دائمی مو را تضمین نمی کند. هنگامی که موها دوباره رشد می کنند، معمولا روشن تر و نازک تر هستند.

خطرات انجام لیزر موهای زائد

خطرات عوارض جانبی بسته به نوع پوست، رنگ مو، برنامه درمان و پیوستگی به پیش درمان و مراقبت پس از درمان متفاوت است. شایع ترین عوارض ناشی از لیزر موهای زائد عبارتند از:

سوزش پوست. ناراحتی موقت، قرمزی و تورم بعد از لیزر موهای زائد دیده می شود. علائم و نشانه ها معمولا ظرف چند ساعت ناپدید می شوند.

تغییرات رنگدانه. ممکن است لیزر موهای زائد به طور موقت پوست را تیره یا روشن کند. روشن شدن پوست در افرادی دیده می شود (برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد؟) که قبل و بعد از درمان در معرض خورشید قرار گرفته اند و یا پوست تیره ای دارند.

لیزر موهای زائد برای پلک ها، ابروها و مناطق اطراف آن توصیه نمی شود، زیرا احتمال آسیب شدید به چشم وجود دارد.

برای جلوگیری از تغییرات موقتی در رنگ پوست تحت درمان تا یک ماه آینده از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

- یک یا دو روز بعد از لیزر، منطقه تحت درمان پوست شما مانند آفتاب سوختگی می باشد. کمپرس سرد و مرطوب کننده ممکن است کمک کند. اگر صورت شما درمان شده باشد، روز بعد می توانید آرایش کنید، مگر اینکه پوست شما تاول زده باشد.

- به ندرت لیزر موهای زائد موجب زخم شدن، تاول زدن و سایر تغییرات در بافت پوست می شود. دیگر عوارض جانبی نادر عبارتند از خاکستری شدن موها یا رشد بیش از حد مو در اطراف مناطق تحت درمان، به ویژه در پوست تیره تر.

- احتمال ایجاد تاول بسیار کم است اما در افرادی که دارای لکه های تیره تر هستند بیشتر دیده می شود. سایر عوارض جانبی بالقوه تورم، قرمزی و زخم است. آلرژی دائمی (آلرژی | علائم، علت و درمان آلرژی) یا تغییرات در رنگ پوست نادر است.

از   0   رای
0

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.