اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 2097
زبان : فارسی

درمان آکنه صورت با لیزر

تاریخ درج خبر : 1397/11/8

بیماری آکنه شایعترین بیماری پوستی دوره جوانی است که بدلیل مشکلات ظاهری که برای فرد ایجاد میکند باعث مشکلات روحی و اجتماعی فرد می شود. بنابراین تمامی افراد بدنبال درمانی برای آکنه هستند تا هر چه زودتر از این بیماری خلاصی پیدا کنند.

درمان آکنه صورت با لیزر:
بیماری آکنه شایعترین بیماری پوستی دوره جوانی است که بدلیل مشکلات ظاهری که برای فرد ایجاد میکند باعث مشکلات روحی و اجتماعی فرد می شود. بنابراین تمامی افراد بدنبال درمانی برای آکنه هستند تا هر چه زودتر از این بیماری خلاصی پیدا کنند.در بررسیهایی که در علل موثر در شدت آکنه انجام شده مشاهده شده است که بیشتر بیماران مبتلا به آکنه در فصل تابستان بهبود مییابند، ولی متاسفانه این بهبود بعد از فصل تابستان ادامه نمییابد.علت بهبود آکنه در تابستان افزایش نور فرابنفش (ultra violet) است بنابراین این فکر به ذهن میرسد که اگر ما از این اشعه یا اشعههای مشابه استفاده کنیم میتوانیم به بهبود آکنه دست بیابیم.
ایجاد آکنه بر روی پوست صورت باعث می گردد تا زیبایی چهره دستخوش تغییر گردد و افرادی که دچار این عارضه پوستی می شوند از انواع کرم ها و محلول ها جهت رفع این مشکل خود استفاده می نمایند اما درمان آکنه پس از باز شدن سر آن کاری سخت و دشوار می باشد و هنگامی که آکنه بر روی پوست ایجاد می گردد به دلیل ایجاد عفونت باعث تغییر رنگ پوست و ایجاد لک بر روی آن خواهد شد ، یکی از روش های نوین رفع آکنه و جای آن، لیزر درمانی می باشد.
بسیاری از افرادی که دچار آکنه صورت می شوند انواع درمان های خانگی و تخصصی را جهت رفع این عارضه در پوست خود امتحان می نمایند اما با رفع آکنه همواره جای آن به صورت لکه بر روی صورت باقی می ماند که در این صورت درمان های مختلف بر روی ان تاثیر مناسبی نخواهند داشت و با آرایش کردن نیز نمی توان به اندازه کافی اثر باقی مانده از آکنه را پنهان نمود بنابراین باید با درمانی مناسب باقی مانده اثر آکنه بر روی صورت را رفع نمود.

درمان آکنه با لیزر یک روش مناسب ، غیر تهاجمی و پیشرفته می شود که به دلیل تاثیر لیزر نتایج عالی را برای بیمار در پی دارد ، در تکنولوژی لیزر درمانی جهت کاهش جای باقی مانده از جوش ها بدون آسیب وارد شدن به پوست اطراف و طی چند جلسه با استفاده از پالس های نوری کوتاه و با متمرکز شدن امواج لیزر بر روی پوست در لایه های زیرین پوست با تخریب ساختار پوست توسط امواج جای جوش رفع می گردد و به جای آن پوستی تازه با کلاژن جدید تولید می گردد .
هزینه لیزدرمانی آکنه:
در روش لیزر درمانی با هدف درمان آکنه هزینه کلی درمان بر اساس میزان جای آکنه، وسعت ناحیه تحت درمان، نوع لیزر استفاده شده، تعداد جلسات درمانی و دستمزد متخصص محاسبه می گردد و هر چه بیمار دچار جای جوش بیشتری در صورت خود باشد به تعداد جلسات بیشتری جهت درمان نیاز دارد و هزینه لیزر درمانی وی بیشتر خواهد بود.
لیزر IPL:
منبع نوری IPL با استفاده از نور و گرما باعث نابودی P. acnes میشود این تکنولوژی که به فن آوری LHE معروف است روش نوینی در درمان آکنه محسوب میشود.در یک بررسی که بر روی ۲۰ نفر انجام شد حدود ۸۵ درصد بیماران بهبود بیش از ۵۰ درصد ضایعات آکنه را پس از ۴ هفته لیزر IPL ذکر کردند.در یک بررسی دیگر که بیماران ۵ جلسه لیزر به فاصله ۲ هفته داشتند بهبود حدود ۷۰ درصد را در ضایعات التهابی و غیرالتهابی جوش صورت مشاهده شد.از طرف دیگر لیزر IPL در درمان قرمزی بعد از درمان آکنه نیز بسیار موثر است.برای از بین بردن قرمزی بعد از آکنه شاید یک جلسه IPL نیز کافی باشد.

لیزر آکنه صورت

 

از   0   رای
0

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.