اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 1861
زبان : فارسی

سوالات رایج شما درباره لیزر موهای زائد

تاریخ درج خبر : 1397/10/18

سوالات رایج و متدارول شما از پزشک متخصص کلینیک ماه شیراز  درباره لیزر موهای زائد

1- لیزر موهای زائد بر روی کدام قسمت های بدن بهتر اثر می کند؟

لیزر موهای زائد می تواند بر روی تمام بدن مورد استفاده قرار گیرد اما در مناطق بیکینی، لب، چانه و زیر بغل موثرتر است.

2- لیزر موهای زائد برای چه کسانی بهتر هستند؟

اگر موهای تیره، ضخیم و درشت داشته باشد لیزر بهتر اثر می کند (ایا لیزر برای زن باردار خطرناک است؟).

3- کدام داروها را باید قبل از لیزر متوقف کنید؟

مانند اپیلاسیون، این درمان نیز با برخی از داروها ناسازگار است. هر گونه داروئی که حساسیت به نور داشته باشد باید حداقل یک هفته قبل از درمان متوقف شود. همچنین اکثر آنتی بیوتیک ها حساسیت به نور دارند، بنابراین اگر عفونت دارید، باید چند هفته طول قبل از لیزر، آنتی بیوتیک را متوقف کنید. بیماران نباید از مراقبت های پوستی با فعالان قوی مانند رتینوئید و اسیدهای هیدروکسیل استفاده کنند." این ترکیبات می توانند باعث افزایش گردش سلول های پوستی، آسیب پذیر شدن پوست در برابر خورشید و تحریک در طول دوره درمان شوند. اگر مطمئن نیستید که داروی شما می تواند با لیزر تداخل داشته باشد، با دکتر خود مشورت کنید.

4- چه مدت طول می کشد تا لیزر اثر کند؟

افراد متفاوت هستند، بنابراین تعداد جلسات هر فرد نیز متفاوت است. او توضیح می دهد که " لیزر موهای زائد زمانی اثر می کند که مو در سرعت رشد فعال خود قرار دارد." قسمت های مختلف بدن دارای نرخ های رشد متفاوت هستند و بنابراین بسته به اینکه شما کدام منطقه را درمان می کنید ممکن است زمان درمان طولانی یا کوتاه باشد اما اکثر مشتریان به طور متوسط 6 تا 8 درمان نیاز دارند.

5- آیا واقعا نیاز به حضور در تمام جلسات دارید؟

بله دکتر لولیس هشدار می دهد: "یکی از بزرگترین اشتباهات مردم این است که در تمام جلسات شرکت نمی کنند." "هنگامی که رشد موها کاهش می یابد، بیماران جلسات بعدی را شرکت نمی کنند."

6- آیا پس از لیزر امکان برگشت و رشد دوباره مو وجود دارد؟

حتی پس از لیزر، گاهی موها دوباره رشد می کنند. اما معمولا پس از شش تا هشت بار لیزر، کاهش قابل توجهی در رشد مو دیده می شود. هر گونه رشد دوباره می تواند با هر 6 تا 12 ماه لیزر، مدیریت شود.

7- آیا می توانید به صورت دائمی از موها خلاص شوید؟

پس از آسیب رسیدن به فولیکول ها، امکان رشد موهای جدید وجود ندارد. با این حال، حتی الکترولیز 100٪ دائمی نیست. به این ترتیب، لیزر یک بار دیگر مو را می سوزاند.

8- آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

دائمی به معنای همیشه است. هنگامی که به حذف دائمی موها اشاره میکنیم، به معنی عدم رشد دوباره مو می باشد. به طور متوسط، لیزر موهای زائد 70٪ تا 90٪ باعث کاهش دائمی مو در مناطق تحت درمان می شود.

9- جلسه لیزر موهای زائد چه مدت طول می کشد؟

زمان درمان به اندازه منطقه درمان و روش مورد استفاده بستگی دارد. ناحیه کوچکی مانند بالای لب ممکن است پنج دقیقه طول بکشد، در حالی که یک منطقه بزرگ مانند پشت یا پاها ممکن است یک ساعت طول بکشد.

10- چندین جلسه برای لیزر موهای زائد مورد نیاز است؟

معمولا 4-6 جلسه برای لیزر موهای زائد مورد نیاز است. در این جلسات حدود 80 درصد از موهای فعال از بین می روند. سپس هر 4-6 هفته ، بسته به منطقه تحت درمان، باید لیزر انجام شود.

11- لیزر موهای زائد هر چند وقت باید انجام شود؟

برای تاثیر لیزر موهای زائد، لیزر باید در طول مرحله فعال رشد انجام شود. انجام لیزر هر 4-6 هفته باعث می شود شانس درمان فولیکول های مو در منطقه در طول مرحله فعال بیشتر شود.

12- آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

اکثر بیماران درد لیزر را مانند درد سوزن توصیف می کنند. به عنوان مثال، لیزر موهای زائد در ناحیه پشت و صورت درد بیشتری دارد و منطقه زیر بغل نیز منطقه حساسی است.

13- آیا لازم است قبل از لیزر موهای زائد، بدن را اصلاح کنید؟

اگر سریع عصبانی می شوید، باید 24 ساعت قبل از جلسه لیزر از مصرف کافئین اجتناب کنید. روز قبل از درمان باید منطقه را با یک تیغ تمیز و جدید اصلاح کنید. اصلاح باعث می شود لیزر بتواند فولیکول ها را پیدا کند.

14- آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد؟

برخی موها به لیزر مقاوم هستند یا دوباره پس از درمان رشد می کنند - هرچند موهای جدید ممکن است ظریف تر و روشن تر باشند. عوارض جانبی رایج لیزر عبارتند از: التهاب پوست. ناراحتی موقت، قرمزی و تورم بعد از لیزر امکان پذیر است.

15- نتایج لیزر موهای زائد از چه زمانی دیده می شود؟

اکثر بیماران به چهار تا هفت جلسه درمان نیاز دارند که بین جلسات باید سه تا شش هفته فاصله باشد تا تمام فولیکول های مو در منطقه مورد هدف قرار گیرند. با توجه به اندازه منطقه درمان، نتایج طی چند ماه دیده می شوند.

16- آیا امکان سرطان پوست پس از لیزر موهای زائد وجود دارد؟

در حال حاضر هیچ تحقیقی ایجاد سرطان در اثر لیزر را نشان نداده است. اما برخی از خطرات مانند قرمزی، زخم و تغییر رنگ در منطقه تحت درمان وجود دارد (آیا سرطان پوست درمان دارد؟).

17- بعد از لیزر موهای زائد چه قدر زمان نیاز دارید تا بتوانید اصلاح کنید؟

پس از لیزر، باید 10 روز صبر کنید سپس اصلاح کنید.

18- آیا لیزر موهای زائد صدمه ای ایجاد می کند؟

لیزر موهای زائد به اندازه اپیلاسیون آسیب نمی زند و سریعتر عمل می کند.

19- آیا لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود؟

لیزر موهای زائد در منطقه بیکینی باعث ناباروری نمی شود." لیزر مورد استفاده کمتر از یک میلیمتر به داخل پوست نفوذ می کند، بنابراین هیچ راهی برای رسیدن به تخمدان ها وجود ندارد، اما حتی اگر به تخمدان ها برسند (البته هرگز به هیچ وجه نمی رسند) هیچ آسیبی به تخمدان وارد نمی شود.

20- آیا لیزر موهای زائد باعث سفید شدن مو میشود؟

اگر خیلی بدشانس باشید بله لیزر ممکنه باعث از بین رفتن رنگدانه های مو شود و موهای زائد را سفید کند.

از   0   رای
0

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.