اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 1849
زبان : فارسی

مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر موهای زائد

تاریخ درج خبر : 1397/10/9

لیزر موهای زائد یک روش خوب برای خلاص شدن از شر موهای زائد بدن می‌باشد. این روش برای افرادی که زمان کافی برای اپیلاسیون یا آنهایی که طاقت درد اپیلاسیون را ندارند، بسیار ارزشمند است. همچنین برای کسانی که از تراشیدن موهای خود هر یک یا دو روز یکبار خسته شده‌اند نیز مناسب است.

مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در کلینیک ماه شیراز یک روش خوب برای خلاص شدن از شر موهای زائد بدن می‌باشد. این روش برای افرادی که زمان کافی برای اپیلاسیون یا آنهایی که طاقت درد اپیلاسیون را ندارند، بسیار ارزشمند است. همچنین برای کسانی که از تراشیدن موهای خود هر یک یا دو روز یکبار خسته شده‌اند نیز مناسب است. نتیجه درمان توسط لیزر موهای زائد تا حد زیادی بستگی به همکاری بیمار دارد. بیمار می‌تواند بطور ناخواسته در بعضی موارد باعث کاهش ایمنی و کارایی این درمان شوند. بیماران باید از دستورالعمل‌های واضحی در مورد برنزه کردن، سایر روش‌های رفع موهای زائد و عوامل موضعی پیروی کنند تا نتایج مطلوبی حاصل شود.

اگر تصمیم به لیزر موهای زائد خود گرفته‌اید، رعایت چند مورد ساده باعث تضمین دستیابی به بهترین نتایج برای شما می‌شود. مشکل رایج در میان افرادی که این روش را انجام می‌دهند عدم درک کافی از اهمیت مراقبت‌های ضروری قبل و بعد از درمان می‌باشد. در اینجا مطلب نکاتی را در مورد نحوه‌ی آماده‌سازی برای درمان و دستیابی به بهترین نتایج ممکن برای شما ارائه می‌دهیم..

در کلینیک پوست و مو ماه شیراز پیش از لیزر موهای زائد، یک وقت مشاوره با پزشک متخصص پوست و مو برای شما تعیین می‌شود. پزشک در این جلسه: سابقه‌ی پزشکی شما از جمله داروهای مصرفی را بررسی می‌کند. خطرات، مزایا و انتظارات و آنچه که با روش لیزر موهای زائد قابل دستیابی است را با شما مورد بحث قرار می‌دهد. در جلسه مشاوره درباره برنامه‌ی درمانی و اعلام هزینه درمان صحبت می شود .

اقدامات لازم قبل از لیزر موهای زائد
۴ هفته قبل از درمان؛ از انجام اپیلاسیون، کندن موها، بلیچ (سفید کردن پوست) یا استفاده از کرم‌های رفع موهای زائد یا الکترولیز در ناحیه‌ی درمان پرهیز کنید. این فعالیت‌ها می‌توانند کارایی درمان شما را کاهش دهند. از قرارگیری مستقیم در معرض نور خورشید اجتناب کنید؛ در صورت عدم امکان از کرم ضدآفتاب با حداقل SPF30 استفاده نمایید. یک تا دو هفته قبل از درمان از برنزده کردن اجتناب کنید.یک هفته قبل از درمان ناحیه درمان را با تیغ بتراشید.

اقدامات لازم در روز درمان لیزر موهای زائد
هرگونه لوسیون، مواد آرایشی و خوشبوکننده‌ را از ناحیه تحت درمان پاک کنید. لباس گشاد بپوشید تا ناحیه مورد نظر به راحتی جهت درمان قابل دسترس باشد؛ لباس‌های تنگ یا زبر در صورتی که پوست پس از درمان حساس شود، ایجاد ناراحتی می‌کنند. در زمان لیزر ممکن است کمی احساس سوزش یا گزیدن داشته باشید؛ برای راحتی شما در کلینیک پوست و مو ماه شیراز ، یک کرم بی‌حس‌کننده موضعی موجود می‌باشد. باید ۳۰ دقیقه پیش از درمان در محل حاضر شوید تا بتوانید از این کرم استفاده کنید.

 

مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد
ناحیه تحت درمان پس از لیزر موهای زائد برای هر فرد متفاوت بوده و بستگی به گستردگی درمان و نوع پوست و مو دارد. ممکن است قرمزی و تورم در اطراف فولیکول‌های مو ظاهر شوند که در واقع نشان‌دهنده‌ی این است که فولیکول‌ها به درمان واکنش نشان داده‌اند. ممکن است در حین درمان و بعد از آن بوی سوختگی مو احساس کنید. در ادامه لیستی از اقدامات پس از درمان برای شما ارائه شده است.

استفاده از کیسه یخ روی ناحیه درمان
اگر احساس درد دارید (برخی افراد دارای پوست بسیار حساس ممکن است این حالت را تجربه کنند)، یک روش مناسب برای تسکین آن استفاده از کیسه یخ می‌باشد. کیسه یخ را روی ناحیه‌ی مورد نظر قرار دهید تا درد کمتر شده یا برطرف شود. با این حال درد پس از درمان نادر بوده و معمولاً تنها در حین درمان حس می‌شود، بخصوص اگر یک کلینیک و متخصص مناسب را انتخاب کرده باشید

کرم ضد آفتاب
اگر بصورت روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کنید، بهتر است، استفاده از آن را در نظر بگیرید. اما مهم‌‌تر این است که پس از درمان باید در نواحی غیر پوشیده پوست از کرم ضدآفتاب استفاده کرد زیرا پس از لیزر موهای زائد، پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید آسیب‌پذیر می‌شود همچنین پوست مستعد تیره شدن می‌گردد که می‌تواند منجر به غیر یکنواخت شدن رنگ پوست و برخی آسیب‌های پوستی شود. برای پرهیز از این آسیب از یک کرم ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید بطوری که حداقل SPF30 باشد.
پرهیز از حرارت
تا ۴۸ ساعت پس از درمان با لیزر از حرارت اجتناب کنید. بنابراین باید از رفتن به سونا، اتاق بخار و دوش آب داغ پرهیز کنید.
مواد آرایشی معدنی
اگر درمان لیزر روی صورت انجام شده است به مدت ۴۸ ساعت از مواد آرایشی استفاده نکنید زیرا باعث مسدود شدن منافذ و تحریک پوست می‌شوند. همچنین اگر از پمادهای موضعی یا داروهای ضدآکنه استفاده می‌کنید بهتر است تا ۴۸ ساعت آنها را کنار بگذارید .اما می‌توانید از مواد آرایشی معدنی که بعد از لیزر مشکلی ایجاد نمی‌کنند، استفاده کنید.
به موهای خود دست نزنید
کارایی روش لیزر موهای زائد مستلزم این است که فولیکول‌ها دست ‌نخورده باشند بنابراین در بین جلسات درمان، بهتر است از لمس کردن موهای خود پرهیز کنید. این کار به معنی اجتناب از کندن مو یا اپیلاسیون آن است. بنابراین اگر در این فاصله نیاز به از بین بردن موهای خود داشتید از تیغ استفاده کنید. تیغ کشیدن روی پوست فولیکول‌های مو را دست نخورده باقی می‌گذارد. ممکن است که در بین جلسات درمان نیاز به تیغ کشیدن داشته باشید اما با گذشت زمان نیاز به آن کمتر می‌شود. تا زمانی که تمام جلسات درمانی به اتمام نرسیده‌اند از اپیلاسیون، کندن مو، ‌بلیچ یا کرم‌های رفع موهای زائد یا الکترولیز بر روی ناحیه درمان پرهیز کنید و به مدت یک تا سه روز پس از درمان نیز در صورت وجود تاول یا پوسته پوسته شدن بر روی پوست تیغ نکشید.
پرهیز از محصولات پوستی تهاجمی
کرم‌های سفیدکننده و آلفاهیدروکسی‌اسید باید تا زمانی که پوست حالت طبیعی خود را پیدا می‌کند، کنار گذاشته شوند. تمیز و مرطوب کردن پوست بصورت ملایم را می‌توان بلافاصله پس از درمان شروع کرد.
فاصله بین جلسات درمان
ممکن است نیاز باشد که هر ۴ تا ۸ هفته یک بار جهت درمان مراجعه کنید زیرا مو دارای چرخه طبیعی رشد می‌باشد؛ که کلینیک پوست و مو ماه شیراز این فاصله زمانی را برای شما تعیین خواهد کرد. با انجام این اقدامات می‌توانید از پوست خود مراقبت کرده و از تحریک و تاثیرات منفی اجتناب کنید. تنها به خاطر داشته باشید که از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید و موهای خود را نکنید.

از   0   رای
0

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.