اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 2013
زبان : فارسی

مزایای لیزر الکساندریت

تاریخ درج خبر : 1397/10/26

لیزر الکساندریت یکی از کارآمدترین و مؤثرترین دستگاه های لیزر برای رفع موهای زائد است که در این مطلب در رابطه با تاثیر و مزایا و مقایسه این دستگاه می پردازیم 

لیزر الکساندریت یکی از کارآمدترین و مؤثرترین دستگاه های لیزر برای رفع موهای زائد است که می‌توان آن را برای تمامی انواع متفاوت پوست و مو به کار بست اما نباید از این نکته غافل شد که این دستگاه هم به مانند سایر دستگاه های لیزر موجود در بازار نمی‌تواند آن گونه که باید بر روی پوست های خیلی تیره رنگ تأثیرگذار باشد. لیزر الکساندریت در مقایسه با سایر هم نوعان خود بهترین نتیجه را بر روی پوست های سفید و رنگ روشن دارد و اثبات کرده موهای نازک و لطیف را به بهترین شکل ممکن از بین می برد، کاری که بسیاری از لیزرها در بانجام رساندنش عاجزند. ملانین مو (سلول های رنگدانه) به سادگی نوری با طول موج ساطع شده از لیزر الکساندریت را جذب می‌کند که این امر باعث گرم شدن و در نهایت نابودی این سلول ها می‌شود.

نکته: بهترین گزینه برای پوست های به شدت تیره (سیاهپوستان) لیزر ان دیاگ است، چرا که طول پرتو موج ساطع شده از این دستگاه به حدی بلند است که می‌تواند رنگدانه فولیکول های مو را هدف قرار دهد.

تأثیر و کارآیی لیزر الکساندریت
پس از سپری شدن دوره کامل درمان ٧٠ درصد از موهای زائد ناحیه تحت درمان از میان می‌روند. تعداد جلسات لازم برای حذف موهای نازک و روشن ۶ تا ٨ جلسه و موهای ضخیم و تیره ٨ تا ١٢ جلسه است. برای مشاهده مطالعات بالینی و دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تأثیر و کارآیی لیزر الکساندریت در از میان برداشتن موهای زائد میتوانید اینجا کلیک کنید. نتایج حاصل از درمان با لیزر الکساندریت به سرعت نمایان و ملموس می‌شود و برای از بین بردن حجم عظیمی از موهای زائد به تعداد جلسات کمتری نیاز است. پزشکان به بیمارانی که قصد دارند نواحی گسترده ای از بدن خود (به عنوان مثال شکم، سینه، کمر، شانه و بازوها) را تحت درمان قرار دهند، توصیه می‌کنند تا از دستگاه لیزر الکساندریت استفاده نمایند. لیزر الکساندریت تنها دستگاهی است که می تواند عارضه هایپر تریکوز (یا پر مو بودن موسوم به سندروم آمبراس) را درمان کند.

مقایسه اجمالی لیزر الکساندریت و لیزر دایود
استفاده از لیزر دایود یکی از محبوب روش ها برای رفع موهای زائد به شمار می‌رود که طول موج پرتو نوری این دستگاه تنها کمی از طول موج لیزر الکساندریت بیشتر است. در سال ٢٠٠١ طی مطالعاتی این دو دستگاه را با یکدیگر مقایسه کردند تا دریابند نتایج به دست آمده از کدام لیزر دوام و ماندگاری بیشتری خواهد داشت. کاهش رشد موی افرادی که با دستگاه لیزر الکساندریت تحت درمان قرار گرفته بودند، ٨۵ درصد گزارش شد، که این رقم در دستگاه لیزر دایود ٨۴ درصد بود. افراد پس از ۴ جلسه درمان با هر یک از دستگاه ها، شاهد کاهش ٩٠ درصدی موهای زائد خود به مدت یک سال بودند.

در سال ٢٠٠۶ مطالعات دیگری صورت گرفت تا تأثیر و کارآیی این دو دستگاه مورد بررسی قرار گیرد؛ نتایج بررسی ها حاکی از آن بود که لیزر الکساندریت و دایود از حیث تأثیر و کارآیی یکسان و برابرند اما عوارض جانبی ناشی از لیزر دایود بیش از لیزر الکساندریت بود؛ احتمال بروز مشکلات دردرمان با لیزر دایود ٢٨/٩ درصد گزارش شد که این رقم سه برابر بیشتر از لیزر الکساندریت (٩/۵ درصد) بود.

از   0   رای
0

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.