جراحی خال

یکشنبه 17 تیر 1397
بازدید: 4563

 

جراحی خال در کلینیک ماه شیراز:


سه روش برای برداشتن خال صورت و بدن با جراحی وجود دارد: خارج سازی کامل تراشه ای، بیوپسی پانچ و جراحی برشی .

• روش خارج سازی کامل تراشه ای برای خال هایی مورد استفاده قرار می گیرد که از پوست بیرون زده اند. در این روش، پزشک در ناحیه مجاور خال از بیهوشی موضعی استفاده می کند و از چاقوی جراحی تیز و کوچک برای برش سطح خال و همسطح سازی آن با پوست مجاور استفاده می کند.

• روش بیوپسی پانج معمولا برای خال های پوستی کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرد و شامل استفاده از یک دستگاه مخصوص برای پانچ قطعه مکعبی شکلی از پوست است.

• خال های پوستی که صاف یا بدخیم هستند عموما با روش جراحی همراه با برش برداشته می شوند. در این روش جراح خال را به طور کامل برش می زند و زخم را با بخیه می بندد.

مراقبت های پس از برداشتن خال صورت یا بدن: مراقبت های خانگی

پس از برداشتن خال، شما باید یک پماد آنتی بیوتیک روی زخم بمالید و روی آن را با بانداژ بپوشانید. پزشک در مورد نحوه این کار شما را راهنمایی خواهد کرد.

• برداشتن خال های ساده عموما به مراقبت های بعدی نیاز ندارند، اما این مساله به نوع خال بستگی دارد. در صورتی که در حین بررسی بافت مساله غیرمعمولی یافت شد، شما برای بررسی مجدد ناحیه و معاینه کلی بقیه بدن خود باید به پزشک مراجعه کنید.

• جلسات بعدی به ناحیه ای که بخیه شده و نوع بخیه مورد استفاده بستگی دارد. بخیه های خال صورت را عموما می توان در عرض چهار تا هفت روز باز کرد. بخیه های نواحی دیگر بدن را بسته به نوع بخیه مورد استفاده و نظر جراح بین هشت تا 21 روز باز کرد.

• در طول دوره بهبودی، باید مواظب باشید که ناحیه مورد نظر کثیف نشود. از آسیب به ناحیه و استرس و فشار روانی غیرضروری پرهیز کنید.

عوارض و خطرات :


هر ساله هزاران مورد عمل جراحی برداشتن خال صورت و بدن بطور موفقیت آمیز بدون مشاهده مشکلات یا عوارض جدی انجام می شود. معمولاً جراح با شما درباره خطرات هر روش جراحی و عوارض جانبی آن صحبت می کند و بهترین روش را برای درمان شما تجویز می کند. در صورتی که برداشتن خال با لیزر برای شما بهترین روش باشد پزشک ار روش های دیگر استفاده نخاهد کرد. همچنین نمونه هایی از خال برداشته شده ممکن است برای بررسی به آزمایشگاه ارسال شود.


   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.