لیزر مو زائد در شیراز

چهار شنبه 19 دی 1397
بازدید: 2436

فواید و مضرات لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد در شیرازلیزر موهای زائد در شیراز

 

 آیا لیزر موهای زائد عوارضی به همراه دارد؟

یکی از روشهای رایج که این روزها برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شود لیزر میباشد. این عمل به دلیل فواید زیادی که دارد از طرف داران زیادی نیز برخوردار است.با استفاده از این روش  موهایی که در تمام قسمت‌های بدن و صورت هستند،را می‌توان حذف کرد. اما اگر شما برای اولین بار می‌خواهید برای انجام لیزر اقدام کنید، حتماً این سؤال ذهن شما را به خود مشغول می‌کند که علاوه بر مزایایی که دارد، چه مضرات و عوارضی ممکن استبه دنبال داشته باشد. در ادامه به سوالات شما پاسخ داده خواهد شده است.

فواید لیزر موهای زائد

از فواید این شیوه می‌توان گفت که یک روش غیر تهاجمی است که نیاز به برش دادن پوست ندارد و موجب کاهش همیشگی رشد مو در ان قسمت خواهد شد. تمامی افراد با با انواع  پوست تیره و روشن می‌توانند با این شیوه موهای زائد خود را لیزر کنند.

برای انجام این عمل بیمارنیازی نیست بستری شود و می‌تواند پس از عمل کارهای روزانه را از سر بگیرد. لیزر در مقاسیه با شیوه‌های دیگر درد کمتری دارد. احتمال زخم شدن و تغییر رنگدانهای پوست بسیار کم است. این روش دارای اثربخشی بالایی میباشد و پوست درگیر نخواهد شد. بسته به منطقه بدن به سرعت قابل انجام است و برای دیدن نتیجه آن نیاز به زمان نیست و به سرعت قابل مشاهده است. پس از انجام آن نیز نیاز به مصرف داروی خاصی نمیباشد.

مضرات و عوارض لیزر موهای زائد

در واقع می‌توان گفت لیزر مضرات خاصی ندارد. تنها می‌توان به قرمزی و تورم در پیاز مو اشاره کرد که البته یک اتفاق کاملاً طبیعی است که بر طرف می‌شود. احساس درد و ناراحتی نیز در محل انجام لیزر ممکن است ایجاد شود که با مصرف مسکن آرام خواهد شد. برای دریافت نتیجه مطلوب به ۴ تا ۶ جلسه مراجعه نیاز است. می‌توان هزینه بر بودن آن را جزء مزایای آن محسوب کرد.

افراد دارای بیماری‌های پوستی، افراد دیابتی و آنها که دچار بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین بیماری‌های عفونی هستند باید از انجام لیزر اجتناب کنند و باید از روش‌های دیگر برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنند. همچنین زنان باردار، دختران زیر ۱۷ سال و افراد با آفتاب سوختگی شدید نیز باید برای انجام لیزر صبر و انجام آن را پس از التیام یافتن پوست انجام دهند.

از عوارض آن می‌توان به سوختگی و تاول پوستی، احتمال وجود لک، عفونت، نگرفتن پاسخ، فولیکولیت و آکنه یا در موارد نادری تغییر رنگ و لکه شدن پوست اشاره کرد. در مواردی ممکن است پوست آسیب ببیند و جای زخم روی آن بماند. در صورت مشاهده هر کدام از این عوارض به پزشک خود اطلاع دهید.

با این حال برخی از عوارض لیزر قابل پیشگیری میباشد. به عنوان مثال، می‌توان برای کاهش درد و سوزش از بی حس‌ کننده‌ها و خنک کننده‌ها استفاده کرد. برای کاهش ورم و قرمزی در پوست لیزر شده نیز می‌توان از یخ استفاده کرد.

جهت کاهش عوارض پس از لیزر از قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب خودداری کنید و استفاده از ضد آفتاب ضروری است. برای دریافت بهترین نتیجه از لیزر باید به توصیه‌های پزشک پیش و پس از لیزر عمل شود.

 

مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر موهای زائد برای دریافت نتیجه بهتر(در شیراز)



اقدامات لازم قبل از لیزر موهای زائد
۴ هفته پیش ازشروع درمان؛ از انجام اپیلاسیون، کندن موها، بلیچ (سفید کردن پوست) یا استفاده از کرم‌های رفع موهای زائد یا الکترولیز در ناحیه‌ی درمان خودداری شود. این فعالیت‌ها می‌توانند نتیجه  درمان شما را نا مطلوب کند. از قرارگیری مستقیم در معرض نور خورشید اجتناب کنید؛ در صورت  امکان از کرم ضدآفتاب با حداقل SPF30 استفاده کنید. یک تا دو هفته قبل از شروع درمان از برنزده کردن اجتناب کنید.۲۴ ساعت قبل از درمان ناحیه درمان را با تیغ اصلاح.
 
اقدامات لازم در روز لیزر موهای زائد
روز درمان، باید اقدامات زیر صورت گیرد:
هرگونه لوسیون، مواد آرایشی و خوشبوکننده‌ را از ناحیه تحت درمان کاملا پاک کنید. لباس گشاد بپوشید تا ناحیه مورد نظر به راحتی جهت درمان قابل دسترس باشد؛از پوشیدن لباس‌های تنگ یا زبر در صورتی که پوست پس از درمان حساس شود، ایجاد ناراحتی خواهد کرد. در زمان لیزر ممکن است کمی احساس سوزش داشته باشید؛ برای راحتیمیتوان از یک کرم بی‌حس‌کننده موضعی استفاده کنید. باید ۳۰ دقیقه پیش از شروع درمان از این کرم استفاده کنید.
 
مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد
ناحیه تحت درمان پس از لیزر موهای زائد برای هر فرد متفاوت بوده و بستگی به گستردگی محل تحت  درمان و نوع پوست و مو دارد. ممکن است قرمزی و تورم در اطراف فولیکول‌های مو مشاهده شوند که در واقع نشان‌دهنده‌ی این است که فولیکول‌ها به درمان واکنش نشان داده‌اند. ممکن است در هنگام درمان و بعد از آن بوی سوختگی مو احساس کنید. در ادامه لیستی از اقدامات پس از درمان برای شما ارائه شده است.


•    استفاده از یخ بر روی ناحیه درمان
اگر در محل لیزر احساس درد دارید (برخی افراد دارای پوست بسیار حساس ممکن است این حالت را تجربه کنند)، استفاده از کیسه یخ جهت تسکین درد روش مناسبی می‌باشد. کیسه یخ را روی ناحیه‌ی درد قرار دهید تا درد کمتر شده یا برطرف شود. با این حال درد پس از درمان نادر بوده و معمولاً تنها در حین درمان حس می‌شود، بخصوص اگر یک کلینیک و متخصص مناسب را انتخاب کرده باشید.
•    ژل آلوئه‌ورا
برخی از بیماران بلافاصله دچار قرمزی و تورم بر روی ناحیه‌ی درمان می‌شوند، که شبیه به آفتاب‌سوختگی است. گاهی اوقات تاول و پوسته‌هایی نیز ممکن است شکل بگیرند. این علائم پس از گذشت چند ساعت پس از درمان از بین می‌روند و نیازی به انجام عملی روی زخم پس از لیزر نمی‌باشد، همچنین مرطوب‌کننده‌هایی ماند ژل آلوئه‌ورا تسکین‌دهنده خواهند بود.
•    کرم ضد آفتاب
بصورت روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده ‌کنید، استفاده از آن را در نظر بگیرید. مهم‌‌تر این است که پس از درمان باید در نواحی غیر پوشیده پوست از کرم ضدآفتاب استفاده کرد زیرا پس از لیزر موهای زائد، پوست در برابر نور خورشید آسیب‌پذیر می‌شود همچنین پوست مستعد تیره شدن می‌گردد که می‌تواند منجر به تغییر رنگ پوست با نقاط دیگر و برخی آسیب‌های پوستی شود. برای پرهیز از آسیبهای پوستی از یک کرم ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید که حداقل SPF30 باشد.
•    پرهیز از حرارت
تا ۴۸ ساعت پس از درمان با لیزر از گرما روی سطح پوست اجتناب کنید. بنابراین باید از رفتن به سونا، اتاق بخار و دوش آب داغ پرهیز کنید.
•    مواد آرایشی معدنی
اگر از لیزر روی صورت‌تان انجام شده است به مدت ۴۸ ساعت از مواد آرایشی استفاده نکنید زیرا باعث مسدود شدن منافذ و تحریک پوست می‌شوند. همچنین اگر از پمادهای موضعی یا داروهای ضدآکنه استفاده می‌کنید بهتر است تا ۴۸ ساعت آنها را کنار بگذارید .اما می‌توانید از مواد آرایشی معدنی که بعد از لیزر مشکلی ایجاد نمی‌کنند، استفاده کنید.
•    به موهای خود دست نزنید
کارایی روش لیزر موهای زائد مستلزم این است که فولیکول‌ها دست ‌نخورده باشند بنابراین در بین جلسات درمان، بهتر است از لمس کردن موهای خود پرهیز کنید. این کار به معنی اجتناب از کندن مو یا اپیلاسیون آن است. بنابراین اگر در این فاصله نیاز به از بین بردن موهای خود داشتید از تیغ استفاده کنید. تیغ کشیدن روی پوست فولیکول‌های مو را دست نخورده باقی می‌گذارد. ممکن است که در بین جلسات درمان نیاز به تیغ کشیدن داشته باشید اما با گذشت زمان نیاز به آن کمتر می‌شود. تا زمانی که تمام جلسات درمانی به اتمام نرسیده‌اند از اپیلاسیون، کندن مو، ‌بلیچ یا کرم‌های رفع موهای زائد یا الکترولیز بر روی ناحیه درمان پرهیز کنید و به مدت یک تا سه روز پس از درمان نیز در صورت وجود تاول یا پوسته پوسته شدن بر روی پوست تیغ نکشید.
•    پرهیز از محصولات پوستی تهاجمی
کرم‌های سفیدکننده و آلفاهیدروکسی‌اسید باید تا زمانی که پوست حالت طبیعی خود را پیدا می‌کند، کنار گذاشته شوند. تمیز و مرطوب کردن پوست بصورت ملایم را می‌توان بلافاصله پس از درمان شروع کرد.
•    فاصله بین جلسات درمان
ممکن است نیاز باشد که هر ۴ تا ۸ هفته یک بار جهت درمان مراجعه کنید زیرا مو دارای چرخه طبیعی رشد می‌باشد؛ که کلینیک پوست و مو رخ آرا این فاصله زمانی را برای شما تعیین خواهد کرد. با انجام این اقدامات می‌توانید از پوست خود مراقبت کرده و از تحریک و تاثیرات منفی اجتناب کنید. تنها به خاطر داشته باشید که از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید و موهای خود را نکنید.


   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.