تعداد بازدید: 2500
زبان : فارسی

آثار شگفت انگیز روغن کرچک روی مو و پوست را بهتر بشناسید

تاریخ درج خبر : 1397/1/21

روغن‌های گیاهی طبیعی این روزها نقش مهمی را در مراقبت از پوست و مو ایفا می‌کنند. ما امروزه از این روغن‌ها مثل روغن نارگیل و روغن هسته انار برای پاک کردن آرایش و مرطوب کردن پوست استفاده می‌کنیم 

روغن‌های گیاهی طبیعی این روزها نقش مهمی را در مراقبت از پوست و مو ایفا می‌کنند. ما امروزه از این روغن‌ها مثل روغن نارگیل و روغن هسته انار برای پاک کردن آرایش و مرطوب کردن پوست استفاده می‌کنیم و به فواید این روغن‌ها برای پوست و مو ایمان داریم. اما روغن کرچک یا روغن کاستر چه نقشی در مراقبت از پوست و مو دارد؟ اگر کمی به اصول مراقبت طبیعی از پوست مو آشنایی داشته باشید حتما از فواید روغن کرچک چیزهایی شنیده‌اید. اما این گفته‌ها تا چه اندازه حقیقت دارند؟ با بررسی‌هایی که کارشناسان پوست و مو انجام داده‌اند به فواید و آثار شگفت انگیز روغن کرچک یا همان روغن کاستر پی پرده‌اند.

رشد موهایی قوی و ضخیم با روغن کرچک
روغن کرچک حاوی امگا ۹ و امگا ۶ است و این اسیدهای چرب نقش مهمی در رشد و تقویت موها و رشد موهایی سالم با ساقه ضخیم دارند. علاوه بر این، روغن کاستر به دلیل اثر ضدباکتری و ضدقارچی خود، در کاهش شوره سر نیز تاثیر چشمگیری دارد. اگر این روغن را مستقیما روی کف سر بمالید و ماساژ دهید باعث مرطوب شدن پوست کف سر و تقویت گردش خون در این قسمت شده و باعث می‌شود موهای شما سالم‌تر و قوی‌تر و بیشتر از گذشته رشد کنند.

اثر روغن کرچک در تقویت ابروها
این روزها ابروهای پر و تیره روی بورس هستند و چه بهتر که به جای تتو و آرایش، موهای طبیعی و زیبایی روی ابروها داشته باشیم. خوشبختانه روغن کاستر یا همان کرچک می‌تواند رشد موهای ابرو را نیز مانند موهای سر تقویت کند و برای این کار کافی است یک ظرف خالی ریمل را از روغن کاستر پر کنید و با برس تمیز ریمل آن را روی ابروهای خود بمالید. پس از چند هفته شاهد پرپشت شدن موهای ابرو و زیبایی چشمگیر آن‌ها خواهید بود.

استفاده از روغن کرچک برای بلندتر کردن مژه‌ها
بهتر است اکستنشن مژه و مژه مصنوعی را فراموش کنید و به جای این کارها که باعث آسی به موهای طبیعی مژه هم می‌شوند سراغ روغن کرچک بروید. این روغن را مثل روشی که برای ابرو گفته شد روی مژه‌ها هم به کار ببرید و آن را جایگزین ریمل روزمره خود کنید. پس از چند بار استفاده شاهد این خواهید بود که مژه‌های شما بلندتر و پرپشت‌تر از گذشته شده‌اند و آرایش کردن آن‌ها دیگر زمان زیادی نمی‌برد.

مرطوب کردن لب با روغن کرچک
اما فواید روغن کرچک تنها محدود به موهای سر و ابرو و مژه نیست و شما با استفاده از این روغن مفید می‌توانید با خشکی و پوسته پوسته شدن لب مبارزه کنید. مقدار کمی از این روغن را هر روز و هر شب روی لب‌ها بمالید و اجازه دهید رطوبت آن جذب لب‌ها شود. بلافاصله احساس خواهید کرد که لب‌های شما مرطوب‌تر و نرم‌تر شده است و دیگر از خشکی و پوسته‌های آزاردهنده خبری نیست.

درمان آکنه با روغن کرچک
برای آکنه‌هایی که به دلیل استرس زیاد و یا رژیم غذایی ناکامل و غلط به وجود می‌آیند روغن کاستر یک درمان عالی محسوب می‌شود. برای درمان آکنه با روغن کرچک یک تکه پنبه بردارید و چند قطره از روغن را روی آن بریزید و روی قسمت‌هایی از پوست که دچار آکنه شده است بمالید و اجازه دهید تمام شب روی پوست شما باقی بماند. روغن کاستر سرشار از ریسینولیک اسید است که باکتری‌ها را از بین می‌برد و می‌تواند در درمان آکنه موثر باشد.

 

از   1   رای
9

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.