تعداد بازدید: 2985
زبان : فارسی

بیماری های شایع مو چیست و انواع آن کدام است؟

تاریخ درج خبر : 1397/10/23

موها از جمله عضوهای بدن هستند که همیشه در معرض عوامل بیرونی و محیطی قرار دارند.همین امر باعث میشود که بیماری های شایع مو را تحت تاثیر قرار داده و باعث آسیب رسیدن به موها و ریزش آنها شود

موها از جمله عضوهای بدن هستند که همیشه در معرض عوامل بیرونی و محیطی قرار دارند.همین امر باعث میشود که بیماری های شایع مو را تحت تاثیر قرار داده و باعث آسیب رسیدن به موها و ریزش آنها شود.
در کنار تغذیه و عوامل وراثتی بیماری هایی نیز وجود دارند که رشد موها را تحت تاثیر خود قرار داده و باعث از بین رفتن آنها می شوند.ممکن است افراد در اثر رژیم های غذایی برای لاغری باعث شوند تا مواد معدنی و مورد نیاز رشد مو به موها نرسیده و دردسر ساز شود.
در این مقاله به انواع بیماری های شایع مو و معرفی آنها می پردازیم.

انواع بیماری های شایع مو
بیماری هایی از قبیل موخوره، شوره سر، بیماری مرواریدی، آلوپسی از جمله بیماری های شایع مو می باشند.

موخوره
یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن موخوره خشکی موها می باشد.موخوره به این صورت است که از قسمت نوک مو شکافی ایجاد شده و تار مو را به دو یا چند تار نازک تر تقسیم میکند. اغلب مشاهده می شود که در نواحی دچار موخوره موها کم رنگ تر و شکننده تر هستند.
موخوره به صورت مسری عمل میکند، به طور مثال اگر فرد موی خود را با شانه فرد دیگری که مبتلا به موخوره است شانه کند، پس از مدتی دچار موخوره خواهد شد.
خواهید دید که اگر 3یا 4 تار از موهای شما دچار موخوره شده باشد، به تدریج موخوره تمام موهای شمارا فراخواهد گرفت.
افرادی که دچار بیماری های گوارشی هستند نیز به دلیل اینکه به خوبی نمی توانند مواد غذایی و ویتامین ها را هضم و جذب کنند، بیشتردر معرض ابتلا به موخوره قرار دارند.

شوره سر
شوره به پوسته های نازک روی سطح سر گفته می شود که امکان دارد همراه با خارش و یا قرمزی روی پوست سر باشد.
تغذیه، رعایت نکردن نظافت، دما ورطوبت، استرس و فشار، میزان چربی پوست از جمله مواردی هستند که باعث ایجاد شوره سر می شوند.
شوره سر به دو دسته شوره خشک و چرب تقسیم می شود.

شوره خشک
: در این نوع شوره پوسته ها به سطح سر نچسبیده و حالت پودری شکل دارند که نواحی مانند سطح سر اطراف گردن و شانه ها را در برمیگیرند.شوره خشک اغلب همراه با خارش خواهد بود.

شوره چرب
: در شوره چرب، پوسته ها درشت تر بوده و به صورت به هم چسبیده روی سطح سر، پشت گوش ها و نواحی اطراف گردن دیده می شوند و در این نواحی خارش و قرمزی پوست را به وجود می آورند.

بیماری مروارید
این بیماری به این حالت است که مو در یک یا چند نقطه از بدن متورم شده و به علت شباهت آن به دانه های مرواوید به این نام نام گذاری شده است.نقاط متورم شده دچار ضعف، شکنندگی و پاره شدن مو می شوند.
علت به وجود آمدن این بیماری استفاده بیش از حد از ابزار گرمایی برای فر کردن ، خشک کردن، صاف کردن و حالت دادن به موها می باشد.

آلوپسی
یک بیماری ایمنی در بدن است که به سیستم امنیتی بدن حمله کرده و مو را عضو زائدی در بدن دانسته و در صدد از بین بردن آن بر می آید و به تدریج باعث ریزش تمام موهای سر، ریش، ابرو، مژه و همچنین موهای بدن می شود.

ریزش مو ارثی
ریزش مو ارثی با بالا رفتن سن در افراد مشاهده می شود. در صورتی که نزدیکان شما دچار ریزش مو شده باشند امکان بروز این مشکل برای شما نیز وجود دارد.
اگر به دنبال راهی برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت موهایتان هستید، می توانید از روش های تقویتی که در این مقاله به معرفی آنها می پردازیم استفاده کنید.

 

نمونه ای از روش های تقویت مو
PRP
در این روش از بدن خود شخص خون گرفته می شود و پس از بالا بردن سطح پلاکت های خون،مجدد به سطح سر تزریق می شود.این کاربه تقویت ریشه موها کمک میکند.

مزوتراپی
موادمعدنی و ویتامین هایی برای رشد موها لازم است که در این روش به سطح سر تزریق شده و امکان رشد بهتر و تقویت شدن موها را فراهم میکند.

لیزر تراپی
یک کلاهک لیزی است که با ایجاد شک در موها 30 درصد به رشد مجدد موها و 70 درصد به تقویت موها کمک می کند.

از   0   رای
0

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.