تعداد بازدید: 2576
زبان : فارسی

مراقبت بعد از کاشت مو

تاریخ درج خبر : 1397/2/8
منبع : سینا سلامت

همیت مراقبت بعد از کاشت مو
مراقبت بعد از کاشت مو بسیار مهم است؛ زیرا بخش زیادی از موفقیت کاشت مو به آن وابسته است

مراقبت بعد از کاشت مو به حدی اهمیت دارد که شاید بتوان گفت به اندازه خود فرایند کاشت مو باید به آن توجه شود. کاشت مو با سلول‌های بنیادی یا هر روش دیگری نوعی جراحی زیبایی برای بهبود طاسی خصوصاً در مردان محسوب می‌شود. مراقب باشید که شب‌ها سر خود را بالا نگه‌دارید، داروهای خود را به‌طور صحیح استفاده کنید و به علائم هشداردهنده مربوط به عفونت پیوند توجه داشته باشید. در این مدت از شنا در استخر خودداری کنید و ورزش و فعالیت بدنی شدید را برای مدتی کنار بگذارید.

مراقبت بعد از کاشت مو از موهای تازه کاشت شده
قبل از کاشت مو ، از خطرات آن آگاه شوید. به ‌احتمال ‌زیاد شما به چندین جراحی برای به دست آوردن بهترین نتیجه کاشت مو نیاز خواهید داشت و بهبود بین جراحی‌ها معمولاً چند ماه طول می‌کشد. موهای شما ممکن است پس از پیوند نیز ریزش کنند اما موهای جدیدی جای آن رشد می‌کنند. اگرچه ممکن است رویش موهای جدید، به زمان نیاز داشته باشد. خطرات دیگر این روش ممکن است شامل موارد زیر باشند:

عفونت
خون‌ریزی بیش‌ازحد
بر جای گذاشتن اسکار
مرگ فولیکول مو که از رشد مو جلوگیری می‌کند.
الگوی نامناسب رشد مو
مراقبت بعد از کاشت مو با بانداژ سر
معمولاً برای 24 ساعت اول پس از جراحی سر شما بانداژ و توسط یک کلاه پوشیده می‌شود. بانداژ و کلاه معمولاً روز بعد حذف می‌گردد. هنگام برداشتن بانداژ و کلاه باید مراقب باشید که از آسیب رسیدن به بخش کاشت مو پیشگیری کنید. نباید هدبند را بردارید.

مراقبت بعد از کاشت مو با بانداژ سر

مراقبت بعد از کاشت مو با بالا نگه‌داشتن سر
بعد از کاشت مو حداقل تا سه شب، سر خود را بالا نگه دارید. بالا نگه داشتن سر از تورم پوست سر جلوگیری می‌کند. می‌توانید از چند بالش روی تخت خود استفاده کنید. اگر از صندلی شیب‌دار برای خوابیدن استفاده کنید بهتر است، زیرا حرکات شما را نیز طی خواب محدود می‌کند و از آسیب رسیدن به موهای کاشته شده جلوگیری می‌کند.

مراقبت بعد از کاشت مو با بالا نگه‌داشتن سر

مراقبت از کاشت مو با توجه به علائم هشداردهنده
برای چند روز پس از پیوند مو به علائم هشداردهنده نظیر درد، تورم یا قرمزی ناگهانی در ناحیه پوست سر توجه کنید. بااین‌حال، اگر استراحت کافی داشته باشید و از دستورالعمل‌های مراقبت از کاشت مو پیروی کنید، این علائم بعد از چند روز از بین می‌روند. اگر درد، تورم یا قرمزی با گذشت زمان افزایش یابد، ممکن است دچار عفونت پیوند شده باشید. در این مواقع باید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

نشانه‌های دیگر عفونت عبارت‌اند از احساس تب و لرز. همچنین ممکن است ترشحات چرکی زرد رنگی از محل کاشت مو ترشح کند. در صورت بروز هر یک از این موارد، با پزشک خود تماس بگیرید.

برای کاهش تورم در ناحیه از کمپرس یخ استفاده کنید. کمپرس یخ را در منطقه پیوند قرار ندهید. در عوض، آن را در پشت سر یا روی پیشانی قرار دهید.

از   0   رای
0

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.