اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 2279
زبان : فارسی

اسکار پوستی

تاریخ درج خبر : 1397/12/13

محل جوش خوردن زخم‌ها که در اثر تصادفات، اعمال جراحی و بیماری‌ها ایجاد می‌شوند گفته می‌شود. در میان عامه واژه ترکیبی جای زخم بیشتر رایج است.

اسکار پوستی:
محل جوش خوردن زخم‌ها که در اثر تصادفات، اعمال جراحی و بیماری‌ها ایجاد می‌شوند گفته می‌شود. در میان عامه واژه ترکیبی جای زخم بیشتر رایج است. در واقع اثر برجای‌مانده از التیام زخمی که بافتهای آسیب‌دیده آن به‌طور کامل بازسازی‌نشده و بافت همبند جای آن‌ها را گرفته باشد.
علت اسکار پوست:
در رابطه با علت اسکار پوست می توان عنوان نمود که اسکارها در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شوند و در برخی موارد با گسترش بافت اسکار ، قابلیت تحرک یک اندام نیز تحت تاثیر وجود اسکار کاهش خواهد یافت .عمق و اندازه بریدگی ، جراحت ، پارگی و سوختگی ایجاد شده ، موقعیت زخم ، نوع پوست ، سن فرد ، عوامل وراثتی ، جنسیت و نژاد ، عواملی هستند که بر نحوه واکنش پوست فرد نسبت به زخم‌هایی که بر روی آن ایجاد می‌ شود ، تأثیر گذاشته و انواع اسکار را ایجاد خواهند کرد که عبارتند از :
• اسکار ناشی از جوش صورت.
• اسکار ناشی از کشیدگی پوست.
• اسکار ناشی از سوختگی پوست.
• اسکار هیپرتروفی.
• اسکار کلوئیدی.
روش‌های جدید درمان اسکار:
با روشهایی مانند درم ابریژن، با کمک لیزر یا امواج رادیوفریکوئنسی (RF)، برخی پمادهای موضعی مانند فیبرینولیز، تزریق استروئید و … تلاش می‌شود اسکار ایجاد شده برطرف شود.برخی از انواع امواج لیزری تأثیر بسزایی در درمان انواع مختلف اسکار خصوصاً اسکار سوختگی دارد. مکانیزم عمل این لیزرها در ایجاد شوک گرمایی ناگهانی در عمق پوست (درم) و تحریک آن به کلاژن‌سازی می‌باشد که این کلاژن‌سازی طبق آخرین تحقیقات تا ۹ ماه پس از درمان با دستگاه نیز ادامه میابد.
درمان انواع اسکار به کمک لیز  RF:
در درمان انواع اسکار به کمک لیزر RF ، از امواج رادیو فرکوئنسی استفاده می شود ، ورود این امواج به لایه ی میانی درم پوست موجب تولید گرما و تحریک کلاژن سازی خواهد شد .
در روش لیزر درمانی با RF ، سوزنهای بسیار ظریف دستگاه ، جهت مبادله ی امواج رادیو فرکوئنسی وارد پوست میشوند که این مساله باعث ایجاد گرما در بخش درم پوست خواهد شد و گرما نیز سبب تولید کلاژن جدید و انقباض کلاژن های قدیمی خواهد شد ، در این روش تنها بخشهایی از پوست حرارت میبیند و بخش عمده ای در معرض حرارت قرار نمیگیرد و سالم خواهد ماند که با تحریک کلاژن سازی بخش های سالم جهت بخش های آسیب دیده عمل کرده و موجب ترمیم پوست خواهند شد ، بدین ترتیب در اثر افزایش فرایند بازسازی و ترمیم پوست ، اسکارهای نیز درمان خواهند شد .
درمان اسکار با روش های مختلف ، مخصوصا با لیزر فرکشنال RF ، به صورت نسبی خواهد بود ، با هیچ روشی نمی توان این اسکارها را کامل درمان کرد .
در روش لیزر RF ، چون انرژی به طور مستقیم به لایه ی میانی درم پوست داده میشود ، به لایه سطحی اپیدرم پوست هیچ گونه آسیبی وارد نخواهد شد .
جهت درمان موثر اسکار به کمک لیزر RF ، به ۳ الی ۵ جلسه درمان با فاصله ی زمانی یک ماهه نیاز خواهد بود .


کلینیک تخصصی موهای زائد
کلینیک لیزر موهای زاید
بهترین کلینیک پوست و مو در شیراز
کلینیک ماه

از   0   رای
0

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.