اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 2519
زبان : فارسی

تغییر فرم بینی با لیفت نخ

تاریخ درج خبر : 1398/2/3

لیفت بینی روشی است که از زیر بینی چند نخ مخصوص قابل جذب ، زیر پوست بینی جاگذاری می شود.

لیفت بینی:
لیفت بینی یکی دیگر از روش های بدون جراحی مدرن است، که برای مشکلات و نواقص بینی چون قوز بینی در حال حاضر انجام می شود.
لیفت بینی روشی است که از زیر بینی چند نخ مخصوص قابل جذب ، زیر پوست بینی جاگذاری می شود و ساختار طبیعی بینی نیز حفظ شده و برش و شکستن استخوان ندارد و آسیب نمی بیند. نخ در چند دقیقه بعد از بی حسی موضعی کار گذاری می شود و با بالا کشیدن بینی و جلو کشیدن پوست ناحیه قوز بینی ظاهر بینی را جذاب می کند و فرد مراقبت های بعد از جراحی را نخواهد داشت.
نواع روش‌های لیفت بینی:
1. لیفت به وسیله تزریق ژل (فیلر بینی)
لیفت بینی با ژل یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌های زیباسازی بینی است. در این روش هیچ خبری از بیهوشی یا جراحی نیست و همانطور که از نام آن نیز می‌توان حدس زد، پزشک بعد از این که بینی فرد مراجعه کننده را توسط ژل، بی‌حس نمود (بی حسی موضعی) اقدام به تزریق مقادیر کمی از اسید هیالورونیک در اطراف بینی می‌کند. اگر این ژل به نواحی نوک بینی تزریق شود، می‌تواند باعث ایجاد ظاهری نوک تیز، متقارن و در نهایت زیباتری در بینی فرد شود؛ البته از این روش برای پرکردن فرورفتگی‌ها و صاف کردن انحنای بینی نیز استفاده می‌شود.
ژل هیالورنیک اسید کاملا بدون عوارض بوده و پس از مدتی در حدود یک سال به طور کامل جذب بدن خواهند شد، پس هیچ نگرانی از بابت مواد تشکیل دهنده یا عوارض بعد از تزریق این ژل وجود ندارد، همچنین این عمل تنها در حدود 10 دقیقه زمان می‌برد و نتایج آن سریعا بعد از تزریق قابل مشاهده است.
مزایای روش لیفتینگ با ژل:
a) فاقد عوارضی همچون (اسکار یا شل شدن غضروف)
b) تغییر فرم بینی پس از یک‌ سال
c) عدم نیاز به بیهوشی کامل
d) بهبودی بسیار سریع
e) فاقد دوره نقاحت
f) هزینه بسیار کم

2. لیفت به وسیله نخ :
لیفت بینی با نخ، یکی از روش‌های پرطرفدار برای لیفتینگ بینی به شمار می‌رود. این روش نسبت به روش تزریق ژل از ماندگاری بیشتری برخوردار بوده و مراجعه کننده می‌تواند بینی خود را کاملا به شکل دلخواه خود در آورد، همچنین استفاده از نخ یکی از بهترین روش‌ها برای ترمیم بینی اشخاصی است که پس از عمل رینوپلاستی از فرم بینی خود راضی نبوده و قصد تغییر آن را دارند.
در این روش پزشک پس از تزریق آمپول بی‌حسی به بینی فرد، چند سوراخ بسیار کوچکی در نوک بینی ایجاد می‌کند تا از طریق آن‌ها بتواند نخ‌ها را زیر پوست شخص قرار ‌دهد. این نخ ها از جنس پروتئین‌ بوده و کاملا سازگار با بافت بدن انسان طراحی و تولید شده اند، به همین دلیل در حدود 2 سال پس از این عمل، نخ‌ها بدون هیچ عوارضی جذب بدن شخص شده و بینی شخص به حالت اولیه خود بازمی‌گردد. پس از بازگشت کامل ظاهر بینی، می‌توان به راحتی با یک عمل ترمیمی فرم جدیدی را برای بینی تعیین نمود.

از این روش نیز علاوه بر لیفتینگ بینی، برای برطرف نمودن افتادگی سر بینی یا قوزبینی استفاده می‌شود. دوران نقاهت این عمل کمی بیشتر از لیفتینگ با ژل است و شخص باید در حدود سه روز طبق توصیه‌های پزشک خود برخی مراقبت ها را انجام دهد.
مزایای روش لیفتینگ با نخ:
a) ماندگاری بالاتر از روش تزریق ژل
b) ایجاد تغییرات دلخواه برروی بینی
c) عدم نیاز به بیهوشی کامل
d) کوتاه بودن زمان عمل
e) نقاهت کوتاه مدت

3. لیفت به روش پلاسما جت:
پلاسما جت یکی از مدرن‌ترین روش‌های زیبایی و جوان‌سازی پوست است که با نام «بلفاروپلاستی دینامیک» نیز شناخته می‌شود. براساس اطلاعات منتشر شده، پلاسما حالت چهارم ماده بوده و چیزی فراتر از جامد، مایع یا گاز است. این ماده زمانی تشکیل می‌شود که گازهای موجود در هوا با استفاده از یک دستگاه مخصوص یونیزه ‌شوند. اساس کار روش لیفتینگ بوسیله پلاسما جت، این است که پلاسما جت با یونیزه کرده گاز میان اپلیکاتور و پوست، لایه سطحی پوست ( اپیدرم) را از حالت جامد به گاز تبدیل می‌کند؛ این عمل در نهایت باعث تحریک سلول‌های پوستی و بهبود بافت پوست می‌گردد . از این روش علاوه بر لیفتینگ بینی می‌توان برای رفع افتادگی پلک، رفع چین و چروک صورت، برطرف نمودن خال‌ و انواع اسکار استفاده کرد.
استفاده از روش پلاسما جت نیز به جراحی یا بیهوشی نیاز ندارد اما بنابر صلاح دید پزشک و نیاز مراجعه کننده، ممکن است مراحل درمان شما تا پنج جلسه نیز به طول بیانجامد؛ البته فاصله بین این جلسات در حدود یک ماه است.
در این روش پس از پاک‌سازی کامل صورت فرد از مواد آرایشی، به مدت یک ساعت پماد ضد عفونی کننده را روی سطح پوست شخص قرار می‌دهند. پس از این مرحله پوست بینی به صورت نقطه‌ای سوزانده خواهد شد که با کمی احساس درد یا گرما همراه خواهد بود. در آخر نقاط سوختگی کوچکی در جایی که پلاسما انجام شده، باقی می‌مانند که چهار الی ده روز طول می کشد تا اثر آن از بین برود. برای بهبود سریع تر این آثار بهتر است که از دست زدن به این ناحیه، مالیدن آن و قرار گرفتن در زیر نور خورشید خودداری کنید.
استفاده از پلاسما جت بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که بینی گوشتی داشته و می‌خواهند بدون جراحی یا بی‌هوشی فرمی دلخواه را برای بینی خود ایجاد کنند؛ البته زمانی که پلاسما جت در کنار روش‌هایی همچون اسیدهیالورونیک استفاده شود، می‌تواند نتایج به مراتب بهتری را برای شخص به همراه داشته باشد.

مزایای روش لیفتینگ با پلاسما جت:
a) هزینه کمتر از جراحی رینوپلاستی
b) تأثیر و نتیجه دراز مدت
c) بدون نیاز به بیهوشی
d) عوارض کم و خفیف
e) بهبودی سریع

روشهای لیفت بینی
عوارض لیفت بینی کدام است؟
ليفت بيني به طور كلي روش بسيار ايمني است و تورم و كبودي موقت شايعترين عوارضي هستند كه پس از اين عمل ايجاد مي شوند. كمپرس سرد با استفاده از كيسه يخ، مي تواند در تسريع بهبودي كمك كننده باشد. بر خلاف فيلر هاي بيني ، خطر كوري و نكروز پوست ، و همچنين انسداد عروق به حد زيادي نادر است.
عفونت به شكل سلوليت و آبسه ، از آن جايي كه نخ ها به هر حال جسم خارجي هستند، ممكن است اتفاق بيفتد. انجام ليفت بيني با استفاده از تكنيك هاي استريل ، تجويز آنتي بيوتيك پس از ليفت، و رعايت بهداشت پوست در جهت كاهش خطرعفونت كمك كننده مي باشند. امكان ايجاد انحراف بيني به دنبال قرار دادن نخ ها در جاي نادرست، نيز وجود دارد. برداشتن نخ ها پس از به كار گذاشتنشان كار دشواري است بنابراين مهم است كه پزشك با تجربه اي را براي انجام اين كار انتخاب كنيد.

مدت زمان اثر این تکنیک چقدر است؟
شايعترين ماده مورد استفاده در نخ ها ، پلي ديوكسانون يا به اختصار PDO ناميده مي شود. PDO به طور رايج در نخ بخيه هاي جراحي براي بستن زخم در بدن استفاده مي شود و قابل جذب است. PDO در عرض ٦ الي ١٢ ماه جذب مي شود. هنگامي كه فيبر هاي PDO به مرور زمان در بدن جذب مي شوند ، بافت نرم بيني را نيز براي توليد كلاژن و بافت همبند به منظور جايگزيني، در طول مسير خود، تحريك مي كنند ؛ بنابراين روند اصلاح فرم بيني ادامه مي يابد. طول عمر اثر ليفت بيني براي اغلب بيماران ، حدوداً يك الي دو سال مي باشد.

 

کلینیک تخصصی موهای زائد
کلینیک لیزر موهای زاید
بهترین کلینیک پوست و مو در شیراز
کلینیک ماه

از   0   رای
0

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.