اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 3996
زبان : فارسی

تزریق چربی

تاریخ درج خبر : 1398/1/20

تزریق فیلرها رو آورد که بهترین پرکننده، تزریق چربی است؛ چرا که در این روش بافت چربی از قسمتی از بدن خود فرد برداشته شده و به قسمت دیگری از بدن پیوند زده میشود . چربی نوعی فیلر یا حجم دهنده طبیعی است که کاربرد های زیادی در طب و زیبایی دارد .

تزریق چربی:
یکی از علت های اصلی پیری و چین و چروک های پوستی کم شدن چربی پوست است که به دنبال این اتفاق، مشکلاتی از قبیل ایجاد شدن خط خنده، خط اشک،خط اخم، چین و چروک در نواحی از جمله روی پلک ها، اطراف چشم، گونه و شقیقه ها رخ می دهد. اما تا زمانی که این چروک ها عمیق نشده باشند، می توان در برخی از نواحی با کمک بوتاکساین مشکل را تا حدودی برطرف کرد اما زمانی که چروک ها عمیق می شوند دیگر از بوتاکس کار چندانی برنمی آید و باید به تزریق فیلرها رو آورد که بهترین پرکننده، تزریق چربی است؛ چرا که در این روش بافت چربی از قسمتی از بدن خود فرد برداشته شده و به قسمت دیگری از بدن پیوند زده میشود . چربی نوعی فیلر یا حجم دهنده طبیعی است که کاربرد های زیادی در طب و زیبایی دارد .
موارد استفاده تزریق چربی:
به غیر از برطرف کردن، چین و چروک های عمیق می توان از این روش در سایر بخش های دیگر جوانسازی از جمله:
1. پر کردن مناطق لاغر فرورفته صورت مثل گونه وزیر چشم
2. برجسته سازی لب ها , گونه ها ,چانه
3. برجسته سازی باسن
4. بزرگ کردن سینه ها و بازسازی سینه
5. جوانسازی دست و کاهش ظاهری عروق زیر پوست
6. پرکردن اسکار یا جای زخم فرورفته و سوختگی ها
مورد استفاده قرار می گیرد.
چگونگی انجام تزریق چربی:
تزریق چربی که به آن لیپو اینجکشن گفته می شود، با تعابیری مانند لیپو لیفتینگ همراه بوده است. این عمل در زمانی اتفاق می افتد که بخواهیم چربی را از نقطه ای گرفته و به نقطه ای دیگر انتقال دهیم. چگونگی آن هم به این صورت است که در ابتدای کار در محلهایی که باید خطوط بدن مشخص شود، آماده عمل می گردد که طبیعتاً با این کار یا مقداری از چربی گرفته شده و به جای دیگری انتقال داده شده و تزریق چربی می گردد تا بدن فرم شکل خود را بازیابد. کاهش میزان ضعیفی چربیهای صورت در اثر کهولت سن و حجیم کردن آنها از جمله این عمل است. با افتادگی بافتها و بروز چین و چروکهای ناخواسته و عمیق شدن آنها، نه تنها با کشیده شدن پوست صورت می تواند درمان شوند، با تزریق چربی به آن نواحی نیز می توان از حالت پیری ظاهر کاست و صورت را حجیم تر و جوانتر ساخت. تزریق چربی توسط متخصص پوست باید انجام شود و پزشک متخصص باید هنگام این عمل بدلیل حساسیت آن، بسیار دقت کند و در مورد مقدار چربی و محل برداشت آن توجه زیادی داشته باشد چون این تزریق اگر برای بعضی از نقاط بدن انجام شود، بسیار مهم و حساس خواهد بود (برای مثال تزریق چربی در لب). در حالت کلی این عمل غالباً در کنار کشیده شدن پوست صورت به حالت ترکیبی انجام می گیرد. در این شرایط علاوه از اینکه چربی از بین نمی رود بلکه جایی برای مصرف پیدا می کند. در این روش چربی به وسیله عمل لیپوساکشن گرفته شده و در هر جایی که چربی زیاد است، برداشته می شود. مقدار گرفته شده به وسیله سیستم تزریق به جاهایی که لازم است تزریق می شود. البته میزان گرفتن چربی با میزان مصرف تزریقی آن ارتباط دارد. این عمل نسبت به حجم عملیاتی می تواند به صورت بیهوشی موضعی و یا کامل انجام گیرد. بعد از عمل ناراحتی چندانی مشهود نیست که فرد شکایتی از آن داشته باشد. در محلهای تزریق شده تورم و کبودی ظاهر خواهد شد که این نشانه ها در عرض 7 تا 10 روز برطرف می شوند. بعد از عمل تزریق حدود 6 ماه طول می کشد که نیمی از چربی از سوی بدن جذب شود و نیم دیگر آن ماندگار خواهد بود. در جریان عمل تزریق میزان جذب چربی از سوی بدن بسیار اندک بوده و فرد می تواند 3 تا 5 روز بعد از تحقق یافتن عمل با هواپیما سفر نماید و مابین 4 تا 7 روز می تواند به کارهای روزمره و عادی خود بپردازد.
مزیت تزریق چربی:
مزیت این روش گرفتن چربی از خود فرد که به وفور به دست می آید و حتی می توان مقداری از چربی را در فریزر به مدت 6 ماه نگهداری نمود و در صورت نیاز مجدداً تزریق نمود. مزیت مهم دیگر آن نسبت به تزریق ژل، بی خطر و بدون عارضه بودن آن است ( حتی در آینده ) تزریق چربی یا فیلر با بی حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می گیرد. پوست در این روش بخیه زده نمی شود و چربی به وسیله سوزن مخصوص برداشت شده و در محل مورد نظر تزریق می گردد.
تزریق چربی بر خلاف تزریق ژل خطر جابجایی و یا آلرژی ندارد چون چربی سلول زنده است و فقط از یک جای بدن فرد برداشته شده و به جای دیگر منتقل شده است. در شرایط استریل خطر عفونت یا انتقال بیماری ندارد زیرا از خود فرد گرفته می شود. بر خلاف ژل و یا پروتز در لمس قوام بسیار طبیعی دارد چون از جنس چربی خود فرد است.
تزریق چربی از سالها پیش مورد توجه بوده است اما بدلیل تکنیک های خاصی که اخیرا در نحوه انجام این عمل بکار گرفته شده است و در نتیجه ماندگاری بسیار طولانی و همچنین به دلیل اینکه تزریق ژل و جراحی کشیدن پوست از عوارض نسبتا زیادی برخوردار است، جدیدا نزد پزشکان و بیماران از محبوبیتی چند برابر برخوردار شده است.
نتایج تزریق چربی تماما بستگی به تکنیک انجام و مهارت پزشک دارد و اگر درست انجام نشود چربی فقط برای مدت 2 تا 3 هفته بیشتر دوام ندارد و جذب می شود. همچنین اگر پزشک مهارت کافی در انجام این عمل را داشته باشد فقط طی یک جلسه تزریق شخص می تواند به نتیجه مطلوب برسد. البته این که تزریق در کدام بخش از بدن انجام می شود، هم خود مسئله بسیار مهمی است چه بسا در برخی از نقاط بدن مراقبت های بعد از تزریق چربی نیاز باشد .
تا 10 روز پس از تزریق چربی باید از حرارت بالا (سونا ، جکوزی ، بخور) و فشار و ضربه به ناحیه تزریق شده پرهیز کرد.
چگونه برای تزریق چربی آماده می‌شوید؟
تزریق چربی یک روش گسترده تر نسبت به استفاده از دیگر پرکننده های تزریقی زیبایی است، زیرا در این روش تکنیک‌های لیپوساکشن نیز استفاده می‌شوند. این تکنیک ها برای استخراج چربی قبل از تزریق استفاده می‌شود. در حالی که تزریق چربی یک روش غیر جراحی است که معمولا با بی حسی موضعی انجام می‌شود، اگر مقدار زیادی چربی از طریق روش های لیپوساکشن جمع آوری می‌شود، ممکن است نیاز به بی حسی موضعی با آرام بخش داشته باشید. آماده سازی برای تزریق چربی ممکن است شامل موارد زیر باشد:
1. انجام آزمایش یا ارزیابی پزشکی
2. مصرف برخی داروها یا تنظیم میزان مصرف داروهای فعلی شما
3. قبل از عمل جراحی سیگار کشیدن را متوقف کنید
4. از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی به دلیل افزایش خطر خونریزی اجتناب کنید.
نکات مهم قبل از تزریق چربی:
در مورد نکاتی که باید قبل از این عمل رعایت کنید حتما باید با پزشک مشورت کند. زیرا پزشک با توجه به معاینه و سابقه بیماری ها شما دستورات لازم را ارائه می کند. اما چند نکته مهم زیر توسط بیشتر متخصصین توصیه می شود:
• بدنتان را قبل و بعد از عمل مرطوب نگه دارید.
• حداقل شش هفته قبل از عمل سیگار نکشید.
• از مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند آدویل، موترین و آلیو و رژیم های غذایی حاوی ویتامین و داروهای هومیوپاتی اجتناب کنید. این مواد احتمال خونریزی را افزایش می دهند.
اقدامات و مراقبت های پس از تزریق چربی:
به طور کلی می توان اقدامات احتیاطی که باید بعد از انجام این عمل رعایت کنید را به شرح زیر اعلام کرد. البته توجه داشته باشید که قالب این موارد درباره تزریق چربی های گسترده مثل تزریق چربی به سینه یا باسن است؛ و همه آنها در مورد تزریق چربی های صورت صدق نمی کند.
• برای کاهش تورم و کبودی تا 3 روز بعد از عمل از کیسه یخ استفاده کنید. برای نواحی اهدا کننده چربی نیز می تواند از این شیوه برای کاهش عوارض بهره ببرید. نکته مهم در مورد تزریق چربی این است که تا 3 الی 4 روز بعد از عمل، ورم در حال افزایش است. اما این موضوع کاملا طبیعی است و کم کم از بین می رود. چراکه بافت چربی دچار نشست می شود؛ و پزشکان برای کسب نتیجه مطلوب مجبورند تا حجم بیشتری چربی به ناحیه تزریق کنند.
• بعد از تزریق ممکن است یک طرف قسمت تزریق شده از طرف دیگر متفاوت به نظر برسد. این موضوع هم طبیعی است. این ناهماهنگی بعد از چند روز از بین می رود؛ و اگر این مشکل حل نشد، باید یک جلسه تزریق می توان آن را ترمیم کرد.
• برای کاهش تورم تزریق چربی باید مصرف نمک را کم کنید.
• در دوره نقاهت از انجام فعالیت های سنگین و کارهایی که نیاز به خم شدن طولانی دارد اجتناب کنید. البته محدودیت حرکتی برای بخشی که چربی از آن برداشته شده وجود ندارد. اما باید مراقب افزایش فشار شکمی که به افزایش تورم منجر می‌شود بود.
• بهتر است تا دو روز بعد از عمل به حالت نیمه نشسته بخوابید.
• تغییرات ایجاد شده تا 1 سال ادامه دارد و از بین رفتن تورم نیز ممکن است 6 ماه زمان نیاز داشته باشد.
• برای تحمل درد معمولا مسکن تجویز می شود.
• در هفته اول درمان، تا می توانید استراحت کنید.
• انجام فعالیت های سبک مانند مطالعه و تماشای تلویزیون منعی ندارد.
• برای انجام ورزش های سبک باید 1 الی 2 هفته صبر کنید. اما برای فعالیت های سنگین به 4 تا 6 هفته زمان نیاز دارید.
• تا 6 هفته ممکن است چربی تزریق شده جذب شود. اما بعد از این زمان چربی باقی مانده ثابت است. یادتان نورد که حجم چربی با تغییر وزن بدن شما تغییر می کند. اگر بعد از تزریق دچار افزایش وزن شوید این افزایش وزن ممکن است در محل های تزریق بیشتر نمود پیدا کند.
• 10 روز بعد از تزریق، از قرار دادن بدن در مجاورت حرارت بالا، مانند استفاده از سونا و جکوزی و وارد کردن ضربه به ناحیه خودداری کنید.
• در طول دو هفته اول ممکن است کبودی از بین برود اما ورم ادامه دارد.
• تا 10 روز پس از تزریق چربی باید از حرارت بالا (سونا ، جکوزی ، بخور) و فشار و ضربه به ناحیه تزریق شده پرهیز کرد.
• با رسیدن به هفته سوم، ظاهر بدن شروع به طبیعی شدن می کند. در این مرحله می توانید برای پنهان کردن کبودی و ورم از لوازم آرایش استفاده کنید.
• رعایت دستورات پزشک، در نتیجه پس از عمل، نقش بسیار مهمی دارد.
• برای جلوگیری از عوارض تزریق چربی دور چشم، باید پس از عمل هر چه سریع‌ تر راه رفتن را شروع کنید تا ورم کاهش پیدا کرده و از تشکیل لخته خون و عوارض تزریق جلوگیری شود.
• گاهی برای کنترل ورم پزشک پوشیدن گن را توصیه می کند.
• به محض مشاهده علائم عفونت و هر گونه تغییر غیر طبیعی در محل تزریق، پزشک را در جریان بگذارید.
• پس از تزریق چربی به باسن به مدت 5 روز رانندگی نکنید و از انجام فعالیت های شدید به شدت پرهیز کنید.
• پس از تزریق چربی به باسن باید 6 هفته از گن تجویز شده پزشک استفاده کنید.
• بهتر است به مدت 3 هفته پس از تزریق چربی به باسن روی شکم بخوابید.

کلینیک تخصصی موهای زائد
کلینیک لیزر موهای زاید
بهترین کلینیک پوست و مو در شیراز
کلینیک ماه

 

از   0   رای
0

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.