اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 2146
زبان : فارسی

سابسیژن درمان کننده جوشگاه وآکنه

تاریخ درج خبر : 1398/1/28

روش سابسیژن برای درمان جای جوش یا به اصطلاح درمان جوشگاه های عمیق تاشی از اکنه انجام می شود.

سابسیژن:
سابسیژن روشی است ساده و سر پایی و بی خطر ، با یک مکانیسم متفاوت و اساسی در درمان اسکارهای آتروفیک ( فرورفته ) نظیر جای جوش – جای بخیه و آبله مرغان و ... ساب سیژن و آر-اف فرکشنال در کنار هم بهترین درمان جهت اسکارهای آتروفیک ( فرورفته ) محسوب می شوند. در روش سابسیژن برای درمان و رفع جای جوش از روش آزاد کردن بافت های همبندی یا بافت های فیبروتیک استفاده می شود. سابسیژن با وسیله ای استاندار دارای سوزن های خاص به نام سوزن نوکور انجام می شود. روش سابسیژن برای درمان جای جوش یا به اصطلاح درمان جوشگاه های عمیق تاشی از اکنه انجام می شود.

ساب سیژن درمان آکنه


روشهای انجام سابسیژن پوست صورت:
روش قدیمی: با استفاده از سوزن نوکور که شبیه نیزه بوده و پزشک بعد از واردکردن آن به بافتهای زیر پوست و حرکت دادن متناوب آن، اقدام به بریدن بافتهای فیبروتیک و چسبندگی ها و بعضاً ایجاد خونریزی و هماتوم می کند.ساب سیژن با این روش، علیرغم اینکه هدف درمان که پاره کردن باندهای فیبروتیک است را محقق میکند، ولی به علت عوارض ناخواسته مثل کبودی شدید صورت، ایجاد جوشگاه های جدید ناشی از ورود خود سوزن نوکور، درد نسبتاً زیاد و گاهی تشدید فرورفتگی و چسبندگی ها و ایجاد لک و تیرگی های مقاوم،چندان محبوب و متداول نیست.

روش جدید: این روش که با استفاده از وسیله ساب سیژن ابداعی انجام میشود،تحول اساسی در درمان جای جوش، جای زخمهای وسیع نظیر سالک، چین و چروک های عمیق صورت نظیر خط خنده و خط اخم و....، جوانسازی پوست در پوستهای مسن و دچارچروک های وسیع ایجاد کرده است.

اقدامات و مراقبت های قبل از انجام سابسیژن :
1. شب قبل از سابسیژن حمام نمایید.
2. اگر جزء بیماران دیالیزی، پیوندی و یا بیماران مبتالء به بیماری های خاص می باشید به پزشک معالج اطلاع دهید.
3. در صورت مصرف هر گونه دارو و یا داشتن اعتیاد به مواد مخدر یا الکل به پزشک معالج اطلاع دهید.
4. قبل از ساب سیژن، صورت را با آب و صابون شستشو داده و چربی، دارو و یا مواد آرایشی را پاک نمایید.
5. در صورت مصرف وارفارین، هپارین وآسپرین ،از 3 روز قبل دارو را پس از مشورت با پزشک معالج قطع نمائید.
6. در صورت ابتالء به دیابت، فشار خون، بیماریهای خاص یا مزمن داروهای خود را پس از مشورت با پزشک معالج ،طبق روال قبل مصرف نمایید.
7. در بیماران با سابقه تبخال،قرص آسیکلوویر به صورت پیشگیرانه تجویز می شود و مصرف قرص آسیکلوویر تا بهبود ضایعات ادامه می یابد.
8. در صورت ابتالء به بیماری های عفونی مانند هپاتیت، ایدز و ... به پزشک معالج اطلاع دهید.
9. در صورت بارداری و یا شیردهی به پزشک اطالع دهید.
10. بیماران مبتال به آکنه فعال (جوش ) نیاز به درمان موفق آکنه قبل از انجام ساب سیژن دارند.

اقدامات و مراقبت های بعد از انجام جراحی سابسیژن:
بعد از ساب سیژن بیمار باید به مدت 24 تا 48 ساعت از تماس 2 سوراخ ایجاد شده در طرفین صورت با آب جلوگیری کند و روی آنها پماد آنتی بیوتیک بزند.کبودی بعد از عمل طبیعی است که در مدت 8 الی 10 روز بهبود می یابد . گاهی بعد از انجام جراحی سابسیژن بازهم اسکارها دیده می شوند و انهم به دلیل نیاز به 2 الی 3 جلسه در این دوره درمان جای جوش است.
عوارض سابسیژن جوشگاه چیست؟
از عوارض این روش درد و تورم در موضع است که با استفاده از کمپرس سرد و مسکن کنترل می شود.عارضه دیگر کبودی در محل است که عدم مصرف آسپرین، ایندومتاسین ، وارفارین یا سایر داروهای ضد انعقاد خون یک هفته قبل از درمان از بروز این عارضه جلوگیری می کند. در مجموع سابسیژن روش مطمئن و کم عارضه ای است و استفاده از کانولا به کمتر شدن عوارض جانبی از قبیل کبودی و تورم کمک کرده و زمان بهبودی کوتاه تر می شود.

فواید سابسیژن جوشگاه چیست؟
عمل سابسیژن یک عمل سرپایی و بدون خطر می باشد و با بی حسی موضعی انجام می شود و با ترکیب سایر روش ها مثل میکرونیدلینگ نتایج چشمگیری دارد. حدود ۹۰ درصد بیماران بعد از عمل بهبودی داشته اند و عوارض جانبی موقت و گذرا می باشند.

قیمت سابسیژن جوشگاه چقدر است؟
بطور کلی هزینه سابسیژن در کلینیک های پوست و زیبایی بر اساس تعداد اسکارهای درمان شده محاسبه می شود ولی چنانچه از درمان های مکمل از قبیل اسید هیالورونیک ، چربی، میکرونیدلینگ و یا لیزر فراکشنال استفاده شود ،هزینه این درمان ها به قیمت سابسیژن اضافه می شود.

 

کلینیک تخصصی موهای زائد
کلینیک لیزر موهای زاید
بهترین کلینیک پوست و مو در شیراز
کلینیک ماه

از   0   رای
0

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.