اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 2138
زبان : فارسی

عمل پیکرتراشی لیپوماتیک را بشناسیم

تاریخ درج خبر : 1398/1/21

لیپوماتیک یک نوع دستگاه ساکشن پیشرفته برای خارج کردن چربیهای اضافی زیر پوست می باشد. این تکنولوژی بسیار دقیق و فوق العاده عمل می کند و این روش کاملا متفاوت با لیپوساکشن است. همچنین برتری این دستگاه بر لیزر لیپولیز هم در حین عمل برای جراح و هم در نتایج عمل برای بیمار کاملا مشهود می باشد.

لیپوماتیک:
لیپوماتیک یک نوع دستگاه ساکشن پیشرفته برای خارج کردن چربیهای اضافی زیر پوست می باشد. این تکنولوژی بسیار دقیق و فوق العاده عمل می کند و این روش کاملا متفاوت با لیپوساکشن است. همچنین برتری این دستگاه بر لیزر لیپولیز هم در حین عمل برای جراح و هم در نتایج عمل برای بیمار کاملا مشهود می باشد.
لیپوماتیک Lipomatic با استفاده از امواج اینفراسونیک و ارتعاش (Vibration) و نوسان ثابت حول محوری (Nutation) سلولهای چربی را از زیر پوست جدا می سازد و بدون اینکه منجر به تخریب سلولهای چربی گردد، سلولهای بافت چربی را سالم از زیر پوست با عمل ساکشن خارج می نماید. به همین دلیل از سلولهای خارج شده چربی توسط این تکنیک می توان مجددا بعنوان فیلر برای حجیم سازی گونه و صورت و یا سایر اعضاء استفاده نمود. قابل ذکر است که این چربی بمراتب دارای دوام بیشتر و تورم کمتر پس از تزریق بعنوان فیلر می باشد و نسبت به چربی کشیده شده توسط ساکشن برای حجیم سازی بسیار سالمتر (Intact) است.

لیپوماتیک
لیپوماتیک برای کدام قسمت های بدن صورت میگیرد:
سینه - شکم و پهلو – بازو – غبغب – باسن ساق پا ولیپوماتیک پشت

لیپوماتیک نسبت به سایر روشهای دیگر چه مزیت هایی دارد؟
1. در لیپوماتیک لایه های چربی به صورت یک نواخت است؛ و بقایای مانده ازچربی بصورت گلوله در زیر پوست بوجود نمی آورد.
2. نیاز به بستن گن در این روش برای بیمار دو هفته است که در مقایسه با ساکشن سنتی ( 6 ماه ) و لیزر لیپولیز ( 4-2 ماه ) بسیار کوتاهتر است. در عین حال بستن گن 40-30 روز برای بهتر جمع شدن پوست توصیه می گردد.
3. جمع شدن پوست در این روش نسبت به روشهای دیگر ساکشن بدلیل صدمه کمتر به ترابکولاهای پوستی بمراتب بهتر می باشد.
4. در این روش بیحسی موضعی کافیست و بیمار درد ندارد در حالیکه در روشهای دیگر ساکشن چنانچه با بیحسی موضعی انجام گیرد معمولا بیمار احساس ناراحتی و درد دارد و معمولا نیاز به داروهای آرام کننده و خواب آور و حتی بیهوشی خفیف می باشد.
5. تورم و ترشحات پس از عمل در این روش بسیار کمتر است و ترشح از محل ساکشن نهایتا 36 ساعت طول می کشد در حالیکه در روشهای دیگر ساکشن طولانیتر است.
6. در لیپوماتیک شخص دچار عفونت نمیشود.
7. احتمال وجود آمبولی چربی نیست اما در روشهای دیگر امکان آمبولی چربی وجود دارد.
8. در لیپوماتیک فرد بستری نمیشود و بیمار بلافاصله بعد از عمل می تواند کارهای روزانه خود را انجام دهد.
9. بیمار دچار خستگی و کوفتگی پس از عمل نسبت به روشهای دیگر ساکشن نمیشود.
10. گرچه جمع شدن پوست در لیپوماتیک نسبت به روشهای دیگر بسیار بهتر صورت می گیرد ولی در مواردیکه شلی و افتادگی پوست زیاد باشد نیاز به عمل جراحی وجود خواهد داشت. با اینحال عمل جراحی پس از لیپوماتیک نسبت به بیمارانیکه با لیپوماتیک چربیهای آنها تخلیه نشده است،عمل محدودتر با برش کوچکتری خواهد بود و در بسیاری از موارد ابدومینوپلاستی که نیاز به در آوردن ناف وتغییر محل ناف می باشد، پس از عمل لیپوماتیک می توان ناف را در جای خود حفظ کرد و افتادگی پوست زیر شکم را با برش محدودتری برطرف نمود.
موارد مورد بحث در لیپوماتیک:
• هزینه لیپوماتیک متناسب با حجم چربی و منطقه مورد نظر در بدن تعیین میشود.
• اگر بانوان بعد از این عمل دچار عقب یا جلو افتادن قاعدگی شدن تنها به دلیل رفلکس بدن به ترومای لیپوماتیک می باشد.
• به هیچ عنوان بعد از لیپوماتیک از کمپرس های سرد و گرم استفاده نشود.
• برای حمام کردن به صورت ساده و اب ولرم از همان روز بعداز لیپوماتیک قابل انجام است اما استخر از 2 هفته بعد و همچنین وان ابگرم و سونا از یک ماه بعد لیپوماتیک قابل انجام است.


موارد مهمی در مورد این عمل جراحی اشاره شده است:

1. بهتر است عمل لیپوماتیک در نواحی بزرگ انجام شود. مثلا این عمل در بخش غبغب به‌سختی انجام می‌گیرد.
2. در این روش ممکن است کوفتگی بدن افراد مسن بیشتر باشد.
3. وایبرشن و ساکشن روی یک PROBE نصب شده و محل‌های ورود آن بزرگ است، بنابراین جای زخم بیشتر خواهد بود.
4. برخلاف تصور عموم متقاضیان روش لیپوماتیک، این روش، باعث کلاژن‌سازی پوست نمی‌شود و حرکت سه‌بعدی کانولا هم باعث این تحریک نخواهد شد. بنابراین هیچ مکانیسمی برای تحریک فیبرولاست‌ها وجود ندارد و افتادگی پوست محتمل خواهد بود.
5. نتایج لیپوماتیک برگشت‌پذیر است. چراکه سلول‌های چربی از بین نرفته و چربی‌ها اصطلاحا لیز نمی‌شود.
6. حساسیت به لیدوکائین از جمله عوارض عمل لیپومایک در بعضی از بیمارانی است که به این ماده حساسیت دارند.
7. اگر از داروهای ضدانعقاد خون مثل وارفارین استفاده می‌کنید، خون‌ریزی و کبودی در ناحیه عمل، اجتناب‌ناپذیر است. بهتر است ۱۴ روز قبل از عمل، مصرف را قطع کنید.
8. اگر محل عمل استریل نباشد، احتمال عفونت وجود دارد.
این افراد از انجام این عمل خودداری کنند:
افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، بیماران هموفیلی نیز باید از انجام این عمل خودداری کنند. در عمل لیپوماتیک، خون زیادی از شما می‌رود و این، برای بیماران هموفیلی خطرناک است. اگر بیماری عفونی دارید و سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است، از انجام عمل دوری کنید؛ مگر با انجام آزمایش، تشخیص و معاینه پزشک متخصص.
مشکلاتی که میتواند برای بیمار بوجود آید:
• درد، تورم، سفتی و کبودی در ناحیه‌ای که لیپوساکشن انجام شده، دیده می‌شود، اما پس از مدت کوتاهی رفع می‌شود.
• عمل‌های لاغری، متابولیسم و فیزیک بدن شما را تغییر می‌دهد. لذا رعایت دستورات تغذیه‌ای، حرکتی و دارویی که پزشک تجوز می‌کند، باید همواره در دستور کار باشد تا از چاقی مجدد جلوگیری شود.
• بیماران ممکن است احساس سرگیجه مختصری را در صبح روز بعد از تخلیه چربی، تجربه نمایند که معمولاً به هنگام درآوردن لباسها و یا تغییر وضعیت سریع از حالت نشسته به ایستاده رخ می دهد. در این حالت بیمار باید سریعاً در حالت نشسته یا درازکش قرار بگیرد.
• تهوع و استفراغ از جمله عوارض جانبی هستند که ممکن است پس از تخلیه چربی رخ دهند. تهوع می تواند با آنتی بیوتیک ها، لورازپام یا بی حس کننده های موضعی ایجاد شود.
• خارش نواحی درمان شده، چند روز بعد از تخلیه چربی ممکن است به عنوان بخشی از فرآیند عادی بهبود اتفاق افتد. برای بهبود این حالت، می توان از تجویز داروهای ضد خارش استفاده کرد.


کلینیک تخصصی موهای زائد
کلینیک لیزر موهای زاید
بهترین کلینیک پوست و مو در شیراز
کلینیک ماه

از   0   رای
0

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.