اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 2246
زبان : فارسی

فناوری نانو موجب کارایی بیشتر کرم‌های مراقبت از پوست می‌شود

تاریخ درج خبر : 1397/2/11
منبع : پایان پیام

نانو کپسول‌ها قادرند تا داروهای خود را به لایه‌های عمیق پوست برسانند و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

عرضه فرآورده‌های حاوی نانوذرات ترکیبات اکسید روی و اکسید تیتانیوم باعث بهبود چشمگیر کارایی و مقبولیت ضد آفتاب‌ها و مواد آرایشی حاوی مواد غیر آلی شده است. کاهش جذب زیاد اشعه ماوراءبنفش بدون استفاده از مواد شیمیایی و رفع مشکلات عمده استفاده از این مواد مثل اثر سفیدی بعد از استفاده از آن‌ها بر روی پوست، از مزایای مهم این فرآورده‌های جدید است.

کاهش جذب چشمگیر اشعه ماوراءبنفش بدون استفاده از مواد شیمیایی، شفاف کردن محصول، امکان توزیع یافتن در بسیاری از پایه‌های مورد استفاده در صنایع آرایشی برای جلوگیری از تشکیل کیک (حالتی از ناپایداری این فرآورده‌ها) از اصلی‌ترین ویژگی‌های کرم‌های ضدآفتاب حاصل از نانوفناوری نسبت به محصولات قدیمی هستند.

در سال‌های اخیر شرکت‌های فعال در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولاتی را تولید کرده‌اند که گاهی آن‌ها را داروی های ضد پیری نیز معرفی می‌کنند. به گفته محققان این شرکت‌ها، در فرمولاسیون این محصولات از نانو کپسول‌ها استفاده‌شده است؛ نانو کپسول‌ها قادرند تا داروهای خود را به لایه‌های عمیق پوست برسانند و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

محققان اخیراً کرم‌های ضدآفتابی را تولید کرده‌اند که در آن‌ها از نانوذرات ریز اکسیدتیتانیوم استفاده شده است. این ماده یک غشاء فیزیکی نامرئی در برابر اشعه ماوراءبنفش تشکیل می‌دهد. مزیت عمده این ضد آفتاب کارایی بسیار بالا و شفاف بودن آن است. این ضد آفتاب‌ها در سطح پوست عمل می‌کنند لذا برای اینکه اثرات خود را بر جای گذارد، نیازی به جذب سطحی یا شکسته شدن ندارد.

علاوه بر این، محققان توانسته‌اند محصولی را وارد بازارهای جهانی کنند که حاوی نانوذرات اکسیدتیتانیوم و سیلیکون است. استفاده از این فرآورده بر روی صورت باعث می‌شود پوست صورت، ظاهری کاملاً صاف و بدون چروک به خود بگیرد و از طرفی استفاده این فرآورده بر روی پوست توأم با آرامش کامل مصرف‌کننده است.
در همین راستا ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌منظور هرچه بیشتر فناوری‌های نانویی در ایران فعالیت دارد.

از   0   رای
0

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.