اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 2083
زبان : فارسی

میکرودرم

تاریخ درج خبر : 1397/12/20

میکرودرم ابریژن برای بار اول در سال 1985 در کشور ایتالیا انجام شد و بعدها در بیشتر کشورهای اروپایی به عنوان روش بدون عارضه جوان سازی استفاده شد. 


میکرودرم:
میکرودرم ابریژن برای بار اول در سال 1985 در کشور ایتالیا انجام شد و بعدها در بیشتر کشورهای اروپایی به عنوان روش بدون عارضه جوان سازی استفاده شد.
میکرودرم روشی است که در آن با استفاده از دستگاهی خاص، نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده ای با سطح پوست در تماس قرار می گیرد و تراش بسیار سطحی در لایه های فوقانی شاخی پوست ایجاد می کند. در ضمن یک مکش نیز روی پوست انجام می شود که باعث جمع شدن کریستال ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریان خون به منطقه و فعال شدن سلول های فیبروبلاست و در نتیجه موجب ترمیم و طراوت پوست می شود.
میکرودرم چگونه انجام می‌شود؟
برای انجام در ابتدا پوست تمیز و آرایش و چربی کاملا پاک می شود و سپس به مدت لازم بر حسب نوع پوست و ضایعه آن که از سوی پزشک تعیین می شود، سایش در جهات گوناگون و روی قسمت های متعدد انجام می شود. زمان لازم حدود 20 تا 30 دقیقه در صورت و 20 دقیقه در گردن به طول است. پس از اتمام درمان، صورت پاک و سپس با آب ولرم شسته می شود. یک کرم قابض (مثل اکسیددوزنگ یا کالامین) به محل مالیده می شود.
میکرودرم چه اثراتی بر پوست دارد؟
در روش جوانسازی پوست با میکرودرم به وسیله لایه برداری می‌توان به بهبود وضع ظاهری پوست خود کمک کرد. از جمله اثرات این روش بر پوست موارد زیر هستند:
1. روشن‌تر شدن، ایجاد شادابی و در نتیجه زیبایی پوست
2. از بین رفتن جای جوش و لک
3. رفع منافذ باز پوست و بسیاری از ضایعات پوستی دیگر
4. سفت و ضخیم شدن پوست
5. از بین رفتن خطوط و چروک‌های ظریف پوست
6. درمان جوش‌های زیر پوستی
7. کنترل چربی در پوست
8. ایجاد نرمی و لطافت در پوست
9. کاهش حساسیت‌های پوستی
10. افزایش اثرات دارو‌های موضعی
11. از بین بردن جای زخم و اسکار‌های سطحی
عوارض ناشی از میکرودرم:
• تورم و قرمزی پوست که معمولا ظرف مدت یک هفته کاهش می یاید. در برخی شرایط ، ممکن است این تورم هفته ها یا حتی ماه ها ادامه یابد. پوست جدید شما تا چندین هفته حساس و صورتی خواهد بود. این حساسیت ، احتمالا تا سه ماه وجود داشته و به تدریج از بین می رود.
• معمولا ممکن است منافذ پوست شما را بازتر کند. پس از میکرودرم ، در افرادی که پوست تیره دارند، ممکن است پوست ، تغییر رنگ داده و تیره تر شود.
• از دیگر عوارض میکرودرم می توان به زخم، عفونت باکتریایی، قارچی، ویروسی و یا بروز ویروس تبخال اشاره کرد. داروهای استروئیدی اغلب ، برای تسکین ظاهر این زخم ها استفاده می شود.
سایر واکنش های پوستی هم اغلب به شکل بثورات پوستی آلرژیک یا سایر واکنش های پوستی است. این روش برای همه پوست ها به کار نمی رود و این کار به تشخیص پزشک متخصص صورت می گیرد.
موراد منع استفاده از میکرودرم پوست صورت:
1. افرادی که تبخال و یا زگیل در صورت خود دارند
2. افرادی که در حین رادیوتراپی گردن هستند
3. بیمارانی که در حین درمان با ایزوترتینوئین خوراکی
4. افرادی که جراحی صورت در 2 ماه اخیر انجام داده باشند
5. همچنین میکرودرم برای کسانیکه طی 12 ماه اخیر اکوتان مصرف کرده اندیا بیماری پسوریازیس دارند مناسب نیست.
فواصل مناسب و تعداد تکرار میکرودرم چقدر است؟
به طور کلی فاصله جلسات از 1 تا 4 هفته بنا به تشخیص پزشک و براساس نوع مشکل مراجعه کننده و تعداد جلسات از 4 تا 6 جلسه برای جوانسازی تا 10-12 جلسه برای رفع لک و روشن شدن پوست می باشد.
توصیه های قبل و بعد از میکرودرم:
بیماران باید از دو روز قبل از درمان تا 72 ساعت پس از آن از مصرف داروهای لایه بردار و ضد لک خودداری نمایند و پس از میکرودرم ابرژن از ضدآفتاب با دقت بیشتری و با فاصله هر 3 ساعت استفاده نمایند . استفاده از آب داغ تا 24 ساعت بعد از درمان ممنوع است . اقداماتی همچون دکلوره نمودن ، استفاده از بند ، موم و … بعد از 3-4 روز از میکرودرم مجاز است . آقایان موظفند 3-4 ساعت قبل از میکرودرم اصلاح نمایند و در صورت تمایل بعد از 12 ساعت از میکرودرم اصلاح صورت بلامانع است .
مزایای میکرودرم ابریشن چیست؟
اصلی ترین ن مزیت میکرودرم این است که این روش کاملا بدون عارضه می باشد.
میکرودرم با فواصل زمانی کوتاه قابل انجام است.در پوست های با رنگ مختلف و حتی بسیار تیره نیز می توان از این روش درمانی استفاده کرد.
این روش بدون درد می باشد ونیازی به استفاده از بیهوشی یا بیحس کننده های موضعی نیست.
روش میکرودرم سریع و ساده است به همین دلیل به آن" لایه برداری زمان ناهار" نیز می گویند.یعنی میتوان در زمان استراحت برای ناهار از این روش استفاده کرد و دوباره سر کار برگشت.

کلینیک تخصصی موهای زائد
کلینیک لیزر موهای زاید
بهترین کلینیک پوست و مو در شیراز
کلینیک ماه

از   0   رای
0

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.