اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 2131
زبان : فارسی

نکات مراقبت از پوست در مقابل اشعه کامپیوتر

تاریخ درج خبر : 1397/5/10

اگر از جمله افرادی هستید که بیشتر ساعات روز را در مقابل لپ تاپ یا کامپیوتر خود می نشینید، پس بهتر است برای مراقبت از پوست خود موارد پیشنهادی در این مطلب را انجام دهید

اگر از جمله خانم هایی هستید که ساعت ها به دلایل مختلف از کار گرفته تا چک کردن شبکه های اجتماعی و یا تماشای فیلم و… در مقابل کامپیوتر می نشینید، این موضوع می تواند اثرات مخربی روی پوست شما بگذارد. خیره شدن به کامپیوتر می تواند با ساطع کردن اشعه های مخرب، به طور جدی روی پوست شما تاثیر سو بگذارد. در این مطلب با مواردی از روش های مراقبت پوست در مقابل کامپیوتر آشنا خواهید شد تا با انجام آنها به حفظ سلامت پوست خود کمک خواهید کرد.

استفاده از SPF

استفاده از محصولات دارای SPF که در ضدآفتاب ها یافت می شود، هنگام نشستن در مقابل صفحه نمایشگر بسیار مهم است. ضدافتاب از اشعه های مضری که از نمایشگر لپ تاپ و کامپیوتر ساطع می شود، جلوگیری می کند. به گزارش پرشین وی حتی اگر در خانه کار می کنید، استفاده از SPF30 ضروری است. همچنین هر ۳-۲ ساعت یک بار آن را تجدید کنید.

زمان استراحت برای زیبایی

در بین کار خود ۱۵-۱۰ دقیقه وقفه بیاندازید. این کار به اشعه ها اجازه نمی دهد به طور مداوم و بی وقفه به آسیب پوست شما ادامه دهد. همچنین می توانید برخی کارهایتان را به جای کامپیوتر با خودکار و کاغذ انجام دهید. برای مثال به جای خواندن فایل های پی دی اف (PDF)، کتاب بخوانید. گرچه شاید نتوانید به طور کامل از آسیب پوست خودداری کنید ولی مطمئنا آن را به حداقل می رسانید.

استفاده از تونر

پوست شما در زمانی که مدت طولانی در برابر کامپیوتر کار می کنید دچار خشکی می شود. بنابراین از یک تونر برای شادابی مجدد پوست استفاده کنید. بهتر است از تونری استفاده کنید که فاقد الکل باشد. آن را پیش از زدن ضدآفتاب در صبح زده و سپس یک بار نیز در شب پس از پایان کارتان استفاده کنید. برای خشکی پوست می توانید از ژل های مرطوب کننده روی صورت نیز استفاده کنید.

 

محصولات ضد پیری پوست

 

پوست شما وقتی بیشتر در معرض اشعه های لپ تاپ و کامپیوتر قرار داشته باشد، روند پیری پوست سریع تر روی آن رخ می دهد و چین و چروک ها زودتر خود را نشان می دهند. برای جلوگیری از این مشکل باید استفاده از محصولات ضد پیری پوست را زودتر شروع کنید.

سرم ها و مرطوب کننده های غنی از آنتی اکسیدان

پوست شما نیاز به آنتی اکسیدان های خوب دارد تا با آسیب اشعه های مخرب مقابله کند. سعی کنید در طول شب از مرطوب کننده و سرم های خوب و غنی از آنتی اکسیدان مصرف کنید چراکه این محصولات در طول شب پوست را تغذیه کرده و آن را در صبح درخشان می کنند.

 

ماساژ صورت

 

برای جوانسازی پوست یکی از بهترین روش ها ماساژ درمانی است. با استفاده از یک ژل یا کرم مناسب مخصوص ماساژ، صورت را ماساژ دهید. همچنین می توانید از ماساژورهای رولی مخصوص روی صورت استفاده کنید. چرا که پوست را ریلکس کرده و حرکت آن را نیز بهبود می بخشد.

روش های مراقبت پوست در مقابل کامپیوتر

استفاده از یخ

 

استفاده از یخ در هر گوشه ای از صورت یکی دیگر از راه کارهای خوب است و به بسته شدن منافذ پوست کمک می کند. شما می توانید آن را مستقیم روی پوست قرار داده و یا آن را داخل یک پارچه نرم بپیچید و بعد استفاده کنید. خنکی یخ احساس آرامش ایجاد خواهد کرد و به خصوص این روش برای مبارزه با خستگی مربوط به تماشای طولانی مدت صفحه نمایشگر ایده آل است.

 

خیار روی چشم ها

 

در کنار پوست ، چشم ها نیز به شدت از روند این فرآیند آسیب می بینند و افتاده شکل و خشک می شوند. برای آرام کردن التهاب و خنک کردن چشم ها می توانید از تکه های خیار استفاده کنید. همچنین می توانید تکه ای از سیب زمینی را نیز امتحان کنید. آب موجود در آنها پوست نواحی بیرونی چشم ها را رطوبت رسانی کرده و به رفع تیرگی آنها کمک می کند.

کرم چشم

استفاده از ژل یا کرم دور چشم ضروری است. نشستن در مقابل کامپیوتر به سرعت موجب ایجاد حلقه تیره دور چشم می شود. برای مبارزه با این مشکل از یک کرم دور چشم با کیفیت و خوب استفاده کنید.

 

رژیم غذایی صحیح

 

علاوه بر آنکه باید از بیرون مقابل آسیب های کامپیوتر باشید، بلکه از درون نیز باید مراقبت خود را ادامه دهید. برای این منظور، مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان را در رژیم غذایی خود بگنجانید. مقدار زیادی از گیاهان سبز مصرف کرده و سعی کنید از نوشیدنی های سم زدا از جمله آب زیاد استفاده کنید.

 

 

از   0   رای
0

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.