اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 2381
زبان : فارسی

نیاز پوست به مراقبت روزانه

تاریخ درج خبر : 1397/2/8


پوست شما به شستشوی روزانه نیاز دارد. حتی کسانی که دارای پوست‌های حساس و خشک هستند نیز باید یک بار در روز پوست خود را بشویند. برای شستشو باید از شوینده‌های غیر صابونی استفاده کرد. شوینده‌هایی برای پوست‌های خشک و حساس قابل قبول هستند که بدون الکل باشند

البته برای شستشوی بدن می‌توانید از صابون استفاده کنید، اما صورتتان را هرگز با صابون نشویید.
شستشوی صورت تنها با هدف برطرف کردن کثیفی و چربی روی پوست انجام نمی‌شود. پوسته‌های اپیدرمی که باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شوند و آلاینده‌های موجود در هوا که خیلی هم به چشم نمی‌آیند، با شستشوی درست و اصولی از بین می‌روند و از آسیب به پوستتان جلوگیری می‌کند. از ماسک‌های پاکسازی میوه‌ای نیز می‌توانید استفاده کنید.

نوشیدن آب:
حتما شما هم درباره اهمیت نوشیدن آب بسیار شنیده‌اید. 55 تا 75 درصد از بدن ما از آب تشکیل شده است. بسیاری از فرایندهای بدنی مانند تنفس، تعریق و گوارش باید حتما در حضور آب انجام شود.
پوست هم از این قاعده مستثنی نیست و برای حفظ فعالیت‌های طبیعی و شادابی خود به آب نیاز دارد. ضمن اینکه باید بدانید سمومی که از بدن چه از طریق تعریق پوستی و چه از طریق ادرار از بدن خارج می‌شوند، محلول در آب هستند. بنابراین برای پاکسازی کبد که محل تجمع سموم در بدن است، باید آب کافی بنوشید.
برای حفظ سلامتی پوست خود روزانه 2 لیتر آب باید بنوشید.

اسیدهای چرب:
اسیدهای چرب یا EFA از مهم‌ترین مواد مغذی رژیم‌های غذایی محسوب می‌شوند که در ساخت غشای سلولی به کار می‌روند. در مورد سلول‌های پوستی باید گفت که اسیدهای چرب از نفوذ آلاینده‌ها و UV جلوگیری می‌کند.
برای دریافت این اسیدهای چرب باید حتما در رِم غذایی خود از موادی مانند مرغ، حبوبات، آجیل و ماهی استفاده کنید. این مواد سرشار از امگا3 و امگا6 هستند که برای بدن و پوست ضروری‌اند.

مرطوب کننده:
برخلاف تصور عمومی، از مرطوب کننده‌ها برای تمام انواع پوست نمی‌توان استفاده کرد. استفاده از مرطوب کننده برای پوست‌های چرب به شدید شدن تولید چربی می‌انجامد.
اما برای کسانی که پوست حساس خشک دارند ضروری است. البته مرطوب کننده‌ای که بر پایه الکل نباشد.

ضد آفتاب:
استفاده از ضدآفتاب برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست و ظهور چین و چروک و علایم پیری بسیار ضروری است.
20 دقیقه قبل از خارج شدن از منزل، در هر فصلی که هستید، ضد آفتاب بزنید و هر دو ساعت یک بار آن را تجدید کنید. اگر پوستتان زیاد عرق می‌کند این مدت را کوتاه‌تر کنید.

آنتی اکسیدان:
آنتی اکسیدان برای سلامت عمومی بدن مفید است. به خصوص برای پوست که باعث جلوگیری از صدمه و پیری در آن می‌شود.
آنتی اکسیدان را از موادی مانند سبزیجات، میوه‌ها، غذاهی دریایی و روغن‌های طبیعی می‌توان دریافت کرد.

از   0   رای
0

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.