اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 2345
زبان : فارسی

هیپرتریکوز

تاریخ درج خبر : 1397/11/23

اختلال رشد بیش از حد مو و تراکم بیش از حد مو ها به شکل غیر طبیعی می باشد که در هرسن ، جنس و قومیتی ممکن است بروز کند.

هیپرتریکوز چیست؟
اختلال رشد بیش از حد مو و تراکم بیش از حد مو ها به شکل غیر طبیعی می باشد که در هرسن ، جنس و قومیتی ممکن است بروز کند. این عارضه با هیر سوتیسم که رشد بیش از حد مو با الگوی مردانه در زنان میباشد. هیپرتریکوز در سراسر بدن میتواند بروز کند.


انواع هیپرتریکوز:


1.هیپرتریکوز مادرزادی لانوگو:
این سندرم خیلی کم است و تنها حدود 50نفر در جهان مبتلا به این عارضه گزارش شده، این مشکل در بدو تولد با رشد بیش از حد مو تشخیص داده میشود.در هیپرتریکوز مادر زادی موهای لانوگو همچنان در بعد از تولد نیز به رشد بیش از حد خود ادامه می دهند.
2.هیپرتریکوز مادرزادی ترمینال:
این عارضه نیز نوع دیگری از هیپرتریکوز مادر زادی می باشد. این عارضه رشد موهای ترمینال بدن میباشد و این وضعیت غالبا با هیپرپلازی لثه و نقص دندان همراه میباشد.
3.هیپرتریکوز نائووید:
فرمی غیر رایج از هیپرتریکوز که در آن تنها یک منطقه محدودی از موهای ترمینال رشد بیش از حد دارند. این عارضه معمولا با بیماری دیگری همراه نمی باشند. مثلا در برخی از افراد فقط ابروها رشد بیش از حد مو دارند.
4.هیپرتریکوز اکتسابی:

این نوع به رشد بیش از حد مو در دوران بعد از تولد اشاره دارد در این موهای ولوس فرد رشد بیش از حد دارد . این نوع نیز ممکن است در یک منطقه خاص و یا در سراسر بدن بروز کند.
5.هیپرتریکوز اصلی یا اسانسیل:
این نوع هیپرتریکوز بسیار فراوان بوده و هر دو جنس را گرفتار می سازد و زنان دارای پوست قهوه یی و برنزه بیش از خانم های دارای پوست روشن و سفید، مبتلا می باشند.پرموئی کاملاً منتشر بوده و لوکال و موضعی نمی باشد و بروز آن عمدتاً در مقطع بلوغ است به طوری که ممکن است برای فرد، یک معضل و مشکل روحی روانی ایجاد نماید.
6.هیپرتریکوز محدود گشته:
معمولاً در محل هایی خاص که اختلال رنگدانه یی و یا بروز خال در آن وجود دارد پرمویی یا هیپرتریکوز به وجود می آید.
محل هایی که این پر مویی درحول آن ایجاد می گردند عبارتند از:
1. حول و حاشیه ی خالهای رنگی.
2. در حول هامارتوم Becker.
3. در ناحیه ی کیست پایلونیدال و همچنین نواحی لاله ی گوشها، ابروها در ناحیه ی پشت کمر.
روشهای درمان:
الکترولیز:
برای برداشتن دائمی موهای زائد در افرادی که دچار پرمویی هستند می توان از الکترولیز استفاده کرد. در این روش سوزن نازکی داخل فولیکول مو قرار داده می‌شود و از جریان الکتریکی برای از بین بردن فولیکول مو استفاده می‌شود و اندکی درد دارد.

اپیلاتورهای برقی:
این موبرها مانند تیغ هستند اما در این روش مو از زیر پوست کنده می شود. فایده این روش در این است که بدن مدت طولانی بدون مو خواهد بود و زمان بیشتری برای رشد نیاز دارند و اگر این روش در قسمتی از بدن بطور مرتب و مکرر انجام شود تعداد موهای آن منطقه به مرور کاهش خواهد یافت. این روش قدری دردناک است.

لیزر موهای زائد:
لیزر موهای زائد مطمئن‌ترین روش در برطرف کردن موهای زائد بدن است چرا که فقط جهت نفوذ در ریشه مو طراحی شده است. بنابراین برای بقیه قسمت‌های بدن شما، عامل مخربی محسوب نمی‌شود. در عملیات درمانی لیزر موهای زائد مراقبت‌های لازم انجام می‌شود تا پوست اطراف صدمه ای نبیند. ماده ای که به مو رنگ می دهد، ملانین نام دارد. این ماده نور را از لیزر جذب کرده و آن را تبدیل به حرارت می کند این حرارت به اندازه ای است که مکانیسم رشد مو را غیر فعال کرده و از کار می اندازد و به این ترتیب باعث از بین رفتن فولیکول مو می شود. درست است که در این روش نیاز به چندین مرحله درمان است اما مطمئناً بیشترین اثر را بر روی موهایی که در مرحله رشد هستند دارد. از طرفی لیزر موهای زائد سریعتر عمل می کنند و در مقایسه با تکنیک‌ها و روش‌های دیگر مانند مومک انداختن، بی رنگ کردن ،کندن، اصلاح کردن با تیغ و الکترولیز در کاهش تعداد موها تقریبا نتیجه کار دائمی است. لیزر درمانی بیش از همه در افرادی با موهای تیره و پوست روشن قابل استفاده است. علاوه بر مو، پوست هم رنگ خود را از ملانین می‌گیرد و پوست تیره با ملانین بیشتر می تواند، انرژی لیزر بیشتری را جذب کند که منجر به آسیب پوست و بی‌رنگ شدن آن می شود.

 

کلینیک تخصصی موهای زائد.
کلینیک لیزر موهای زاید
بهترین کلینیک پوست و مو در شیراز
کلینیک ماه

از   0   رای
0

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.