اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 2078
زبان : فارسی

پیلینگ پوست

تاریخ درج خبر : 1397/12/11

پیلینگ صورت یکی از روش های لایه بردای پوست می باشد. در لایه برداری پیلینگ صورت از محلول شیمیایی استفاده می شود تا بافت پوست را با برداشت لایه های آسیب دیده تحتانی صاف کند.

پیلینگ پوست:
پیلینگ صورت یکی از روش های لایه بردای پوست می باشد. در لایه برداری پیلینگ صورت از محلول شیمیایی استفاده می شود تا بافت پوست را با برداشت لایه های آسیب دیده تحتانی صاف کند.
لا یه برداری پیلینگ پوست اغلب روی صورت به کار میرود اما میتوان برای بهبود گردن و دست ها نیز از این متد استفاده کرد. پیلینگ شیمیایی یکی از درمان های حداقل تهاجمی است که برای بهبود ظاهر پوست استفاده میشود این به به معنی این است که حداقل آسیب را به پوست می رساند. تماس با آفتاب، آکنه، یا پیری ممکن است پوست شما را خراب کند و وجود جوشگاه، جوش، لکه، و چروک روی زخم شما ممکن است برای شما ناراحت کننده باشد که به راحتی با این روش درمان می شود.
انواع پیلینگ:
1. شیمیایی
2. مکانیکی یا همان میکرودرم ابریژن
3. لیزری، که بوسیله دستگاههای لیزری جدید ایجاد شده است.
موارد کاربرد پیلینگ:
1. برطرف کردن لک های حاملگی
2. کک و مک
3. ازبین بردن التهاب شدید مثل سوختگی و...
4. ازبین بردن جای جوش عمیق
5. اسکار زخمها
6. کوچک و جمع کردن منافذ باز پوست
7. روشن کردن و شاداب کردن پوست
مهمترین مواد مورد استفاده در پیلینگ:
• یخ خشک یا CO2 جامد
• آلفا هیدروکسی اسید و بتاهیدروکسی اسید
• فنول
• TCA تری کلرواستیک اسید
• ترتینوئین
• محلول گوردون-بیکر
• محلول جنسر

لیزر بهتر است یا پیلینگ؟
متاسفانه پیلینگ شیمیایی امروزه با وجود لیزرهای مختلف، کمی مورد بی‌مهری قرار گرفته است، در صورتی که اگر این روش توسط متخصص پوست و مو و در بیمار مناسب انجام شود، می‌تواند نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته باشد. کاربردهای فراوانی نیز برای آنها وجود دارد، مثل بهبود جوش صورت و جای جوش‌های صورت، بهبود لک‌های مختلف صورت از جمله لک بارداری ، بهبود جوشگاه‌های پوست مثل جوشگاه‌های آکنه‌های شدید و بالاخره مقابله با پیری پوست و بهبود چین و چروک سطحی.
عوارض پیلینگ صورت:
عوارض پیلینگ صورت بسیار محدود می باشند و به خارش و سوزش اندک ختم می شود. اگر شما احساس درد داشته باشید می توانید از مسکن که متخصص و پزشک شما تجویز کرده است استفاده کنید. همچنین می توانید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. پیلینگ صورت تاثیر بسیاری در زیبایی دارد و با رعایت نکات اندک می تواند عوارض آن را محدود کرد.


کلینیک تخصصی موهای زائد
کلینیک لیزر موهای زاید
بهترین کلینیک پوست و مو در شیراز
کلینیک ماه

 

از   0   رای
0

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.