اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 3774
زبان : فارسی

چگونه صورت و فک خود را زاویه دار کنیم؟

تاریخ درج خبر : 1398/1/26

مانند سایر اجزای صورت، فک نیز باید زیبا، متقارن و متناسب با بقیه‌ی صورت باشد. با اینکه بزرگ کردن فک توسط بسیاری از بیماران درخواست می‌شود اما برخی دیگر دارای فک‌های نامتناسب و بزرگی می‌باشند.

زاویه دارکردن فک:
مانند سایر اجزای صورت، فک نیز باید زیبا، متقارن و متناسب با بقیه‌ی صورت باشد. با اینکه بزرگ کردن فک توسط بسیاری از بیماران درخواست می‌شود اما برخی دیگر دارای فک‌های نامتناسب و بزرگی می‌باشند. این خصوصیت می‌تواند بر شکل صورت تاثیر بگذارد بویژه اگر فک پهن و بقیه‌ی صورت باریک باشد. این مشکل را می‌توان با روش‌هایی مانند کوچک کردن فک یا چانه برطرف کرد و از مزایای زاویه دار کردن صورت بهره برد .
راهای زاویه دار کردن صورت:
1. کوچک کردن فک
2. لاغر کردن صورت
3. بزرگ و برجسته کردن چانه و گونه

تکنیک های موجود برای زاویه دار کردن صورت:
• بوتاکس: به این منظور پزشک ابتدا مناسب بودن این روش را برای دستیابی به اهداف مورد نظر شما بررسی می کند. هنگامی که این کار انجام شد، از چند تزریق محدود در نواحی مختلف فک برای ایجاد ظاهر دلخواه استفاده خواهد شد. انجام این کار می تواند باعث ریلکس شدن عضلات شده و کوچک شدن اندازه و حجم فک را برای بیمار به همراه داشته باشد. طول درمان با این روش فقط به حدود 10 دقیقه زمان نیاز دارد. معمولاً، یک جلسه درمان با این روش برای دستیابی به نتایج مطلوب کافی است. به هر حال با توجه به شرایط بیمار، ممکن است نیاز به جلسات درمان اضافی در این رابطه وجود داشته باشد و این جلسات در فواصل 2 تا 4 ماه پس از جلسه درمان اولیه انجام خواهند شد. نتایج ایده آل با استفاده از این درمان با گذشت حدود 6 تا 8 هفته از درمان آشکار میشوند. در حقیقت این مدت برای ریلکس شدن کامل عضلات جونده غذا لازم است.


• تزریق ژل: در افزایش حجم صورت و پر کردن نواحی فرو رفته در آن بسیار مناسب است. در حقیقت تزریق ژل های حاوی هیالورونیک اسید می تواند یک روش درمان ایمن و موثر باشد که در آن برای دستیابی به اهداف مورد نظر از یک ماده طبیعی موجود در پوست استفاده می شود. با افزایش سن بدن انسان به تدریج مقدار تولید هیالورونیک اسید خود را کاهش می دهد. علاوه بر این با افزایش سن ظاهر صورت تغییر کرده و از حالت وی شکل به حالت حرف ای (A) انگلیسی تغییر شکل می دهد. در حقیقت این حالت در نتیجه افتادگی و شل شدن پوست به خاطر از دست دادن حجم و تغییرات استخوانی در ناحیه صورت ایجاد می شود. به این ترتیب تزریق ژل می تواند حجم از دست رفته طبیعی پوست را ترمیم کرده و جوانی و شادابی فرد را بازیابی کند. امروزه از طریق تزریق ژل به نواحی خاص صورت تحت عنوان نقاط جادویی یا نقاطی که منعکس کننده نور هستند، می توان ظاهر متناسب و هماهنگ در ناحیه صورت فرد ایجاد کرد. این نقاط جادویی عبارت از گونه، شقیقه، چانه و خط فک هستند. به این ترتیب امکان ایجاد ظاهر جوان و جذاب برای فرد وجود خواهد داشت.


• تزریق چربی: یک روش درمان زیبایی است که امکان استفاده از آن برای درمان حجم از بین رفته در ناحیه صورت و بازیابی ظاهری صاف تر و جوان تر برای این ناحیه از بدن وجود دارد. تزریق چربی به عنوان انتقال چربی از بدن خود بیمار نیز شناخته شده و می تواند برای پر کردن نقاط فرو رفته زیر چشم ها و استخوان های گونه، خطوط لبخند، خطوط اطراف چشم، خطوط آرواره، و سایر چین و چروک های ایجاد شده در ناحیه صورت مورد استفاده قرار گیرد.


• پروتز: در قسمت پایینی صورت و گردن منجر به ایجاد خط فک خوش‌ تراش‌ تر و صورتی جذاب‌تر می‌گردد. این تزریق تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد و معمولاً با استفاده از کرم بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. تزریق‌ها باید بطور دقیق در نواحی انجام شوند که بهترین نتایج حاصل شود. پس از اتمام تزریق بیمار می‌تواند بلافاصله فعالیت‌های خود را از سر بگیرد.


• لیفت با نخ: زاویه دار کردن صورت با نخ یکی از روش های پرطرفدار می باشد که با استفاده از نخ های مخصوص لیفتینگ و سوزن ظریفی انجام می شود. پزشک برای کشیدن و زاویه دار کردن صورت با این روش ابتدا نقاط ورود و خروج نخ را مشخص کرده و پس از ورود و خروج نخ ها به یکدیگر گره خورده و زیر پوست پنهان می شود.


خطرات و مزایای جراحی کوچک کردن چانه:
تمام عمل‌های جراحی همراه با خطرات بالقوه‌ای می‌باشند. در جراحی کوچک کردن چانه نیز خطرات زیر وجود دارد:
• ممکن است در طول بهبودی استخوان چانه، بیمار مقداری تورم را به مدت چند هفته یا چند ماه داشته باشد.
• خطر عفونت نیز در جراحی پلاستیک چانه کمتر شایع است.
جراحی کوچک کردن چانه و زاویه دار کردن چانه در صورتی که توسط دستانی ماهر و خبره انجام شود می‌تواند بطور قابل توجهی موجب بهبود ظاهر چانه و افزایش اعتماد بنفس گردد. این جراحی با فراهم کردن تناسب بهتر سبب ایجاد توزان بین بینی و چانه می‌گردد. اگر این روش همراه با لیفت صورت یا جراحی زیبایی بینی انجام گردد، می‌تواند در نهایت ظاهری زیبا از همه‌ی جهات برای بیمار حاصل کند.


کلینیک تخصصی موهای زائد
کلینیک لیزر موهای زاید
بهترین کلینیک پوست و مو در شیراز
کلینیک ماه

 

از   0   رای
0

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.