اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 2017
زبان : فارسی

کربوکسی تراپی

تاریخ درج خبر : 1398/1/18

کراپوکسی تراپی عمل تزریق گاز دی اکسید کربن به زیر پوست است. این گاز کاملا بی‌ضرر است. دی اکسید کربن گازی است که بدن به طور طبیعی در بدن وجود دارد و میزان تزریق این گاز به به وسیله دستگاه سنجیده می‌شود.

کربوکسی تراپی:
کراپوکسی تراپی عمل تزریق گاز دی اکسید کربن به زیر پوست است. این گاز کاملا بی‌ضرر است. دی اکسید کربن گازی است که بدن به طور طبیعی در بدن وجود دارد و میزان تزریق این گاز به به وسیله دستگاه سنجیده می‌شود. هنگامی که میزان وجود این گاز در پوست شما بیشتر از حد مجاز رسید، بدن این مورد را به عنوان کمبود اکسیژه تلقی می‌کند. به همین خاطر جریان افزایش خون در ناحیه مورد نظر افزایش پیدا می‌کند. افزایش جریان خون باعث افزایش رسیدن مواد مغذی به ناحیه مورد نظر می‌شود و در نتیجه ترمیم سلولی شروع می‌شود.
در چه مواردی می‌توان از کربوکسی تراپی استفاده کرد؟
از کربوکسی تراپی می‌توان برای نواحی مختلف بدن استفاده کرد. نواحی مختلفی مانند پلک، صورت، گردن، باسن، پشت دست‌ها و پاها نقاطی هستند که کربوکس تراپی نتیجه خوبی در آن‌ها دارد. از کربوکسی تراپی میوان برای از بین تیرگی دور چشم، استرچ مارک، از بین بردن رخم ناشنی از آکنه و جراحی، زخم‌های عروقی، رفع شل شدگی و افتادگی پوست برطرف کردن خطوط دور دهان و خط خنده استفاده کرد.
علاوه بر این کربوکس تراپی برای بیماری‌هایی مانند پسوریازیس، ایسکیمیک اندام تحتانی، بیماری‌های ارکتایل مسائل عروقی ریز، ریزش مو و حتی کاهش درد و اسپاسم عضله در پزشکی ورزش استفاده کرد.
تکنیک های تزریق و پروتکل های درمان کربوکسی:
بسته به نوع درمان ، روش های تزریق متفاوت خواهد بود. تزریق اینترادرمال باید برای جوان سازی پوست استفاده شود، در حالی که تزریق ساب کوتانوس برای اثرات لیپولیز بکار گرفته می شود. هنگام تزریق برای جوان سازی پوست، تزریق با استفاده از یک سوزن 30 G انجام می شود. زاویه تزریق باید ˂15 در حالیکه bevel سوزن بسمت بالاست نگه داشته شود. گاز CO2 بلافاصله پس از تزریق، به بافت اطراف محل تزریق انتشار می یابد.سرعت گاز CO2 باید به صورت اختصاصی برای هرناحبه بدن تنظیم شود که اثر درست تنظیم سرعت باعث اریتم و جداشدگی نسبی درم از بافت همبند و سفید شدن اطراف سوزن تزریق است.برای تزریق ساب کوتانوس زاویه تزریق باید 30-45 و با استفاده از سوزن 30 G انجام می گیرد.گاز استفاده شده برای fat pad جهت افزایش کارایی بایستی سرد باشد.
عوارض کرابوکسی تراپی:
برای کربوکس تراپی به عوارض قابل توجی نمی‌توان اشاره کرد. هرچند در مواردی مقداری درد خفیف در مکان تزریق شده گزارش شده که پس از چند ساعت نیز رفع شده است. در برخی موارد نادرتر هم خش خش پوست و کبودی اندک پس از تزریق گزارش شده که همگی پس از چند ساعت از بین رفته‌اند.
چند جلسه کربوکسی تراپی لازم است ؟
تعداد جلسات با نوع درمان متفاوت است . به طور معمول 6 تا 10 جلسه با فاصله هر یک یا دو هفته نیاز است. در بعضی درمانها به منظور تثبیت نتایج درمانی ،سالی یک نوبت درمان برای چند سال تکرار می شود.

اقدامات احتیاطی لازم بعد از هر جلسه کربوکسی تراپی چیست ؟
اجتناب از استحمام، شنا،سونا و جکوزی به مدت 4 ساعت بعد از درمان توصیه می شود.


کلینیک تخصصی موهای زائد
کلینیک لیزر موهای زاید
بهترین کلینیک پوست و مو در شیراز
کلینیک ماه

از   0   رای
0

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.