اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 5284
زبان : فارسی

کلوئید پوستی

تاریخ درج خبر : 1397/12/14

برامدگی گوشتی و قرمز و یا صورتی روی پوست که در اثر جوش یا بریدن و زخم ایجاد می شود را کلوئید می‌گویند. کلوئید در اثر افزایش کلاژن در قسمتهای آسیب‌دیده پوست ایجاد می‌شودو معمولا در ناحیه پشت، شانه، سینه و بازو ایجاد می‌شوند و البته پوستهای کلوئید ساز در اثر بریدگی در هر ناحیه بدن جای بخیه را تبدیل به کلوئید می‌کنند.

کلوئید پوستی:
برامدگی گوشتی و قرمز و یا صورتی روی پوست که در اثر جوش یا بریدن و زخم ایجاد می شود را کلوئید می‌گویند. کلوئید در اثر افزایش کلاژن در قسمتهای آسیب‌دیده پوست ایجاد می‌شودو معمولا در ناحیه پشت، شانه، سینه و بازو ایجاد می‌شوند و البته پوستهای کلوئید ساز در اثر بریدگی در هر ناحیه بدن جای بخیه را تبدیل به کلوئید می‌کنند. کلوئید درد ندارد اما بیشتر مواقع باعث خارش می‌شود.
چه چیزی سبب ایجاد کلوئید یا گوشت اضافه جای زخم می‌شود؟
آسیب‌های پوستی اغلب منجر به تشکیل ضایعه‌ی پوستی کلوئیدی می‌شود. برخی از این آسیب‌های پوستی رایج عبارتند از:
1. سوختگی
2. بریدگی
3. نیش حشرات
4. آکنه
5. سوراخ کردن گوش یا سوراخ کردن ناف
6. آبله مرغان
7. واکسیناسیون
درمان کلوئید:
روش‌های بسیاری برای درمان و حذف کلوئیدها وجود دارند.
1.کرم ترتینوئین:
ترتینوئین یک داروی با نسخه است که افراد بر روی پوست خود قرار می‌دهند. این دارو که به صورت رایج برای آکنه و پیری پوست استفاده می‌شود، با سرعت بخشیدن به تعویض طبیعی سلول‌های پوستی عمل می‌کند.
2.تزریقات استروئید:
استروئید دارای اجزای ضد التهابی است که ورم ناشی از کلوئیدها را درمان می‌کند. بهترین روش برای خلاص شدن از کلوئیدهای کوچکتر، تزریق استروئید به درون اسکار، برای صاف کردن و کاهش ظاهر آن است.
3.فشار دادن:
با اعمال کمی فشار به اسکار، شما می‌توانید سرعت رشد کلوئید را کم کنید. برای مثال، اگر بر روی گوش خود دارای یک کلوئید ناشی از پیرسینگ هستید، می‌توانید پوشیدن گیره‌ی گوش را برای منقبض کردن آن امتحان کنید.
4.لیزر:
لیزر برای کاستن از ظاهر کلوئیدها استفاده می‌کنند این روش را کم اثرترین راه برای خلاصی از کلوئیدها مشاهده کرده اند، بخصوص برای کلوئیدهایی که در نتیجه‌ی عمل جراحی ایجاد شده اند.
5.کرایوتراپی:
کرایوتراپی فرایندی است که شامل فریز کردن موقت بافت‌ها با یک وسیله‌ی دستی می‌باشد. بیشتر افراد این روش را به خوبی تحمل می‌کنند اما برخی افراد ممکن است درد شدیدی را در هنگام این فرایند تجربه کنند که پس از آن از بین می‌رود.
6.تابش درمانی:
یک درمان جدیدتر که نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داده است، شامل استفاه از دوره‌ی کوتاهی تابش درمانی می‌باشد که بلافاصله پس از جراحی انجام شده و کلوئیدها را برمی‌دارد. مطالعات متعددی در زمینه‌ی جراحی پلاستیک و ادبیات درماتولوژی، نرخ بالایی از درمان یا حداقل بهبود را با استفاده از این روش درمانی، در افراد مبتلا به کلوئید نشان داده اند.
متأسفانه، اگر کلوئید شما بسیار بزرگ و برآمده است، احتمال اینکه دارای اسکار همیشگی باشید وجود دارد چرا که درمان این اسکارها بسیار دشوارتر است. اما نهایتاً کلوئیدها تهدید کننده‌ی حیات نمی‌باشند.

کلینیک تخصصی موهای زائد
کلینیک لیزر موهای زاید
بهترین کلینیک پوست و مو در شیراز
کلینیک ماه

از   2   رای
8

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.